اطلاعات جمع آوری پسماند در تهران دقیق تر خواهد شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان این که تمامی 10 ایستگاه های میانی خدمات شهری و مراکز پردازش و دفن آرادکوه مجهز به «سامانه توزین و آمار پسماند» است گفت: با استفاده از «سامانه توزین و آمار پسماند» خطای آماری به زیر 5 درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۹۴۲۲۴۸
اطلاعات جمع آوری پسماند در تهران دقیق تر خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب که آمار صحیح و به هنگام مهمترین ابزار برای مدیریت و نظارت بر عملکرد است، گفت: یکی از مهمترین فرآیندهای کاری سازمان مدیریت پسماند، توزین دقیق و صحیح پسماندهای جمع آوری شده از سطح شهر جهت دستیابی به داده های موثق و آمارهای کاربردی و تحلیلی برای کنترل بهینه فرآیند مدیریت پسماند و استفاده مدیریت ارشد شهری در برنامه ریزی های راهبردی و کلان شهری است.

وی افزود: فرآیند توزین و ثبت آمارهای تولید و مدیریت پسماند از سالیان گذشته به صورت سیستمی و تحت شبکه شهرداری در حال انجام است و با توجه به شتاب روزافزون فناوری های نوین و کاربرد آنها در سطوح مختلف مدیریتی و همچنین احساس نیاز در بهینه سازی ساختارهای توزین، سازمان مدیریت پسماند از چندین ماه گذشته پروژه تعویض و جایگزینی سیستم توزین پسماند را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در دستور کار قرار داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: «سامانه جامع توزین آمار پسماند» شهر تهران، نسل دوم سامانه توزین پسماندها می باشد که به دلیل افزودن قابلیت های جدید و همچنین برطرف کردن باگ ها و اشکالات سامانه توزین قدیم، در دستور این سازمان قرار گرفت.

یزدانی به ذکر ویژگی های اصلی و ارتقاء سامانه جدید توزین و آمار پسماند اشاره کرد و گفت: قابلیت آنلاین بودن و امکان مشاهده، کنترل و تحلیل داده ها در هر زمان، استفاده از سامانه شناسایی و ثبت مشخصات خودرو مبتنی بر VIN پلیس راهور جهت بالا بردن امنیت و صحت اطلاعات، استفاده از دوربین پلاک خوان برای شناسایی خودروهای حامل پسماند در محل باسکول و جلوگیری از خطای عامل انسانی در ثبت داده ها، صدور بارنامه الکترونیک برای سمی تریلرها و خودروهای حمل زباله با رعایت اصول کدینگ، قابلیت ردگیری و رصد ثبت اطلاعات در کلیه سطوح، قابلیت ارتباط و تبادل اطلاعات با سامانه هایی همچون AVLS ، سامانه قراردادها و ... از جمله ویژگی های استفاده از این سامانه می باشد.

وی افزود: هدف این سامانه، دستیابی به اطلاعات دقیق تر، صحیح تر و قابل اتکاء از فرآیند جمع آوری پسماندهای سطح مناطق و مراکز طرف قرارداد جهت کنترل مبادی ورودی و برنامه ریزی های راهبردی و کاربردی می باشد.

یزدانی خاطرنشان کرد: در سیستم جدید، قابلیت برای نظارت بر کلیه بخش های تصمیم گیرنده در فرآیند مدیریت پسماند اعم از شهرداری، دستگاه های نظارتی و شورای شهر فراهم گردیده است.

وی با بیان این که این سامانه با ساختار و معماری جدید برنامه ریزی و در تمامی ایستگاه های میانی نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت: درحال حاضر در مرکز دفن و پردازش آرادکوه نیز مشغول نصب و راه اندازی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص تاثیرات توزین زباله ها در ارائه آماری صحیح از میزان زباله ها اذعان کرد: با استفاده از این سامانه خطای آماری به زیر 5 درصد خواهد رسید.

یزدانی با بیان این که رفت و روب، نظافت شهری، شست و شو و جمع آوری زباله های سطح شهر تهران توسط 2700 دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد، افزود: توزین الکترونیکی زباله ها در ایستگاه ها با سامانه تحت وب و برخط، باسکول های الکترونیکی و مجهز به لودسل ها و نشانگرهای دیجیتال صورت می گیرد.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها