به گزارش جام جم آنلاین، این انیمیشن کامپیوتری با فروشی 475 میلیون دلاری موفق به کسب این مقام شد.
این کمدی اکشن ماجراجویانه و خانوادگی، محصول مشترک کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار است.
فیلم قسمت دوم «پیدا کردن نیمو» است که در سال 2003 به روی پرده سینماها رفت و با موفقیت مالی و انتقادی بالایی روبرو شد.
در داستان قسمت تازه فیلم، دوری که یک ماهی کم حافظه و فراموشکار است، به دنبال والدین خود در آب های اقیانوس می گردد.
این ماهی خانم آبی رنگ، در قسمت اول فیلم به کمک پدر نیمو آمد تا بتواند فرزند گم شده اش را دوباره پیدا کند.
به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، فیلم با هزینه تولید 200 میلیون دلاری تهیه شده و اندرو استانتون کارگردان آن است.
تحلیل گران اقتصادی سینما می گویند از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال، هیچ فیلم دیگری نتوانسته در آمریکای شمالی به رقم فروش این انیمیشن دست پیدا کند.
به همین دلیل،«پیدا کردن دوری» تا این جا نه تنها پرفروش ترین فیلم فصل تابستان، که پرفروش ترین فیلم امسال سینماهای آمریکای شمالی بوده است.
اهل فن می گویند تا پایان سال جاری میلادی، بعید به نظر می رسد فیلم دیگری بتواند به چنین فروش کلانی دست پیدا کند.
این تحلیل باعث شده تا منتقدان سینمایی بگویند «پیدا کردن دوری»، تبدیل به پرفروش ترین فیلم سال 2016 جدول گیشه آمریکا خواهد شد.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد