دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، دان مایر ، ریاضیدان آمریکایی به بررسی مساله صف های انتظار در فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت ها پرداخته است.دان به عنوان مثال متوسط زمان گفتگو مشتریان با صندوقدار را 41 ثانیه برای هر مشتری یا اسکن کالا ها را 3 ثانیه محاسبه کرده است.
دان در عین حال شکل مختلف صف های انتظار و ظاهر و نوع مشتریان را با هم مقایسه کرده است. او سپس داده ها را جمع بندی کرده و نتایج را روی بلاگش گذاشت. روزنامه نیویورک تایمز هم نتایج تحقیق دان مایر را منتشر کرد.
5 راهکار اساسی برای صرفه جویی وقت در صف های پرداخت سوپرمارکت:
1- بارکد روی کالاهایی که برداشته اید را رو به صندوقدار گذاشته تا وی بتواند سریعتر آنها را اسکن کند.
2 - صف انتظاری را انتخاب کنید که چرخ های خرید مشتریان پر باشد و نه صفی که افراد زیادی در آن انتظار می کشند در حالی که در چرخ خریدشان چند کالا بیشتر وجود ندارد. ( مدت زمان متوسط گفتگوی هر مشتری با صندوقدار 41 ثانیه است).
3 - صف سمت چپ را انتخاب کنید زیرا با توجه به اینکه 90 درصد افراد راست دست هستند ناخودگاه سمت راست را انتخاب می کنند.
4 - صفی را انتخاب کنید که صندوقدار آن زن باشد زیرا بر اساس نتایجی که دان مایر به دست آورده است صندوقدارهای زن کارشان را سریعتر از همکاران مردشان انجام می دهند.
5 - هنگام انتخاب صف انتظار سن و سال مشتریانی را که در آن ایستاده اند ، در نظر بگیرید. هرچه تعداد مشتریان جوان در صف بیشتر باشد کار سریعتر پیش می رود.
ترجمه : جام جم آنلاین
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد