تعهد خودروسازان ۱۰ ساله شد

خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه از هر مدل خودرو، خدمات تعمیر و تامین قطعات آن‌ را ارائه دهند.
کد خبر: ۹۵۱۰۷۰
تعهد خودروسازان ۱۰ ساله شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، وجود خدمات تعمیر، حل عیب و تامین قطعات یدکی مناسب یکی از مهمترین الزامات هنگام خرید خودرو است. درواقع همان قدر که توجه به کیفیت اولیه خودرو مهم است، کسب اطمینان از وجود خدمات پس از فروش مناسب نیز از شاخص‌های مهم هنگام خرید خودرو است.

با این حال بازار خدمات پس از فروش خودرو در ایران با ضعف‌هایی همراه است و ارزیابی‌های صورت گرفته نیز نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان رضایت چندانی از این خدمات ندارند.

در این شرایط براساس یک قانون جدید، تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند ارائه خدمات تعمیر و تامین قطعات یدکی خودروهای عرضه شده از سوی خود را تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه از آن مدل خودرو، تضمین کنند.

در این زمینه در ماده ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آمده است: " مدت زمان تعهد خدمات شامل تعمیرات و تامین قطعات، ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودرو از همان نشان تجاری و نوع خودرو، توسط عرضه‌کننده آن است".

این در حالی است که طبق همین قانون خودروسازان داخلی موظفند خودروهای ارائه شده از سوی خود را تا دو سال یا ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد، گارانتی (تضمین) کنند. در دوره گارانتی خدمات حل عیب خودرو باید به صورت رایگان ارائه شود.

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چند ماه پیش به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان ابلاغ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی رضا
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۰
۰
بله از این جور تعهدها زیاده. ولی عملا اجرا نمیشن
سفر اربعین به سلامت

ضروری‌ترین نکات بهداشتی را که زائران اربعین باید رعایت کنند در گفت‌وگو با یک متخصص بیماری‌های عفونی بررسی کرده‌ایم

سفر اربعین به سلامت

وقتی دل جنگل سوخت

«جام‌جم» در گفت‌وگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد

وقتی دل جنگل سوخت

نیازمندی ها