بیشک مدیریت چنین اجتماع بزرگی بدون حضور همهجانبه رسانه ملی ممکن نبوده و لذا سازمان صداوسیما با اهتمام به وظیفه محوری خود در عرصه فرهنگسازی و تبدیل مناسبتهای مذهبی به یک مناسک ملی از سال گذشته اقدام به تاسیس رسانه ویژهای برای این مناسک کرده و با راهاندازی رادیو اربعین تلاش داشته تصویر ممتاز و یکپارچهای از این اجتماع ایمانی به جامعه ارائه کند و با اطلاعرسانی مناسب، فضاسازی معنوی، ترویج آموزههای اصیل عاشورایی و هم پیوندی دلهای عاشق زائران حسینی به هموطنان داخل کشور، این فضای معنوی را به عرصه همبستگی ملی و اتحاد امت اسلامی تبدیل کند.
استقبال زائران و هموطنان داخل کشور از «رادیو اربعین» در سال گذشته و همراهی شورانگیز آنها با این رادیو موید قاطعی بر ضرورت تاسیس این رادیو و خلأ آن در این عرصه اجتماعی ـ مذهبی بود. به تحقیق در سپهر رسانهای متنوع امروز جهان و اشتغالات متعدد مخاطبان، این رسانه رادیوست که با توجه به ماهیت خاص خود در سرعت انتقال پیام و صمیمیت خاص آن به دریچهای برای ارتباط جمعی تبدیل شود و نقشآفرینی خاص خود را در عرصه گفتمانسازی داشته باشد.
بیتردید رادیو اربعین با آسیبشناسی برنامههای خود در گذشته و برنامهریزی جامع و دقیق تلاش دارد با بسیج تمام ظرفیتهای ملی در عرصههای مختلف و بهرهگیری موثرتر از ظرفیتهای هنری و آموزههای انسانساز حسینی، آیینه تمامنمای زیباییهای اربعین حسینی باشد و با انعکاس عواطف خالصانه و همدلیهای عاشقانه زائران کربلای معلی همنوایی امت اسلامی با کاروان حسینی و آل الله را به تصویر بکشد.
با توجه به اهمیت مراسم آیینی ـ مذهبی در شکلدهی به سبک زندگی دینی و وجود پیامهای بینظیر انسانساز حسینی، امیدواریم راهاندازی رادیو اربعین منجر به تعمیق ایمان مذهبی و بصیرتافزایی مردم عزیزمان شود تا با تکیه به این سرمایه عظیم فرهنگی شاهد جامعهای پویا و الهامبخش باشیم.
رضا کوچکزاده
مدیر رادیو اربعین
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد