به گزارش جام جم آنلاین، مازیار بیگلو در گفتگو با مهر با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سرنوشت قراردادهای خودرویی ایران با فرانسویها گفت: خودروسازان فرانسوی طی اعلامیهای به خودروسازان و قطعهسازان اعلام کردهاند که تغییری در سیاستهای خود در ایران نخواهند داشت و کماکان قرار است با خودروسازان ایرانی کار کنند؛ ولی به هر حال این را هم خوب میدانند که اگر بخواهند در ایران بمانند، با مشکلات تحریم و محدودیتهای بانک های بینالمللی که وصل به آمریکا هستند، مواجه خواهند بود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو افزود: در این شرایط، بهتر است کارگروه هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای مقابله با تحریمها شکل دادهاند، راهکارهای مناسب را پیدا کرده و پیش روی آنها قرار دهند؛ ضمن اینکه باید نقشآفرینی قطعهسازان نیز بیش از شرایط کنونی در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: خودروسازان خارجی با مذاکراتی که با آمریکا انجام میدهند ممکن است بتوانند بخشی از تحریمها را به صورت کمرنگ اعمال کنند؛ اما به هر حال اگر پژو مجاب شود که سریعتر تولید و تامین قطعات را به قطعهسازان ایرانی واگذار کند، این بار هم میتواند تحریمها را دور بزند. به هر حال صنعت خودروی ایران متوقف نخواهد ماند، همانطور که بحران سال ۹۱ هم در صنعت خودرو به لحاظ تحریم، منجر به توقف صنعت خودروی ایران نشد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد