به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح طاهر در پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح انتظامی ترافیکی ارتقای انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران با توقیف ۱۳۵۷ دستگاه خودرو و اعمال قانون ۵۲ هزار خودرو در پایتخت رقم خورد.
وی گفت: طرح طاهر با بهرهگیری از تمام توان ماموران پلیس راهور و بزرگراه و محوریت برخورد با تخلفات هنجارشکن، حادثهساز، پرخطر، ساکن و همچنین برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در سطح پایتخت به مرحله اجرا درآمد.
رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: خودروهای توقیف شده بنا به نوع تخلف از سه روز تا یک ماه در توقیف پلیس خواهند ماند، همچنان رانندگان این خودروها مکلفند در کلاسهای آموزشی شرکت کنند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
كار پلیس در این سالها ، در حوزۀ رانندگی و ماشین فقط پول است و جریمه و فشار .
از آموزش و تبلیغ و تشویق خبری نیست . امروز دیدم در یك راستۀ شلوغ كه همیشه مغازه دارها همۀ جای پارك را از اول صبح تا آخر شب اشغال میكنند . چند جای باقیمانده را برگۀ جریمه چسبانده بودند . آیا شده پلیس از خودش سؤال كند در یك محوطۀ بزرگ مانند كارگر شمالی ، اگر تخلف نكند چه راه حلّ دیگری دارد؟ پس این یك تخلّف اجباری است و جریمۀ شخص وجه شرعی ندارد .
نكتۀ دیگر : آیا این میلیاردها تومان جریمه در روز در سال های گذشته به كاهش تخلفات هم منجر شده است؟
رسانه ها هم كه از ترس انتقام پلیس میترسند انتقادهای امثال مرا منتشر كنند . راه دیگری هم برای انتقاد از عملكرد پلیس وجود ندارد. نباید پلیس راهنمایی و رانندگی یك كشور فقط و فقط جریمه و تنبه و فشار و فشار باشد ، این پیام اصلی سخن من هست.