جریمه تخلف‌های تعرفه‌ای افزایش یافت

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از افزایش جریمه تخلف از مقررات تعرفه‌ای دارندگان پروانه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۳۱۱۲

حسین فلاح جوشقانی گفت: براساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اگر دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از مقررات تعرفه تخلف کنند از زمان ابلاغ تخلف از سوی رگولاتوری موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت برای رفع تخلف اقدام کرده و مبالغ دریافتی اضافی را به مشترکان اشخاص طرف قرارداد خود باز گردانند.

وی افزود: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درصورت عدم رفع تخلف، رگولاتوری می‌تواند علاوه بر اعمال مقررات در چارچوب پروانه اعطاشده به اپراتورها، به ازای هر تخلف در هر روز تا معادل یک دهم درصد از درآمد ناخالص آخرین صورت مالی حسابرسی‌شده سالانه، اپراتور را جریمه کند.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه این جریمه تا زمان رفع کامل تخلف برای دارندگان پروانه محاسبه می‌شود، گفت: رگولاتوری درصورت تکرار تخلف از سوی دارندگان پروانه، می‌تواند برای تعلیق کاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه اقدام کند.

گفتنی است این تصمیم پس از اعتراض کاربران به تغییراتی در بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتورها و از نیمه تیرماه سال جاری، فلاح جوشقانی پیش از این اعلام کرده بود بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف است و از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داده بود و اینکه در صورت استمرار این مساله، روال‌های دیگری از جمله تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه در پیش است.

همچنین محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز گذشته با بیان اینکه اقدام دو اپراتور در افزایش تعرفه، خلاف ضوابط پروانه اپراتورها و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و مصداق گران‌فروشی است، گفته بود: سازمان تنظیم مقررات در برخورد با این گران‌فروشی اختیاراتی داشته که از آن جمله جریمه دو میلیارد تومانی بوده است اما این اختیارات کفایت نمی‌کرد. به همین دلیل ما طرحی را به دولت دادیم تا اختیارات سازمان تنظیم مقررات را در برخورد با گران‌فروشی افزایش دهیم، زیرا این موضوع خلائی ایجاد کرده بود و اینها از عدم وجود ابزار برخوردی لازم، گران‌فروشی را ادامه دادند./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها