بسته خدمات گوگل که شامل ایمیل، اسناد و چت ویدیویی بود و از سال ۲۰۱۶ به نام جی سوئیت (G Suit) شناخته شده بود اکنون به گوگل ورک اسپیس (Workspace) تغییر نام داده است.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتنا، گوگل با وجود این که محصولات رایگان محبوبی مانند جیمیل دارد، در رقابت با مایکروسافت و سایر شرکتهای نرم افزار سازمانی، نامها و استراتژیهای خدمات بهره وری خود را مکررا تغییر داده است. گوگل در تازهترین اقدام خود تلاش کرده ابزارهای بهرهوری را بیشتر از قبل یکپارچه کند. به عنوان مثال این شرکت اخیرا سرویس ویدیویی Meet را با جیمیل یکپارچه کرد و اکنون قابلیتی را معرفی کرده که به کاربران امکان می دهد همزمان با استفاده از اسنادهای آنلاین، از Meet هم استفاده کنند.
گوگل برای استفاده از سرویسهای محبوبش به منظور تبلیغ و ترویج برنامه ویدیویی خود که رقیب برنامه زوم و Teams مایکروسافت است، با انتقاد روبرو شده است. گوگل هم مانند شرکت زوم شاهد گرایش فزاینده به دورکاری در شرایط پاندمی بوده است. این شرکت اکنون بیش از ۲.۶ میلیارد کاربر ابزارهای بهره وری دارد که شامل اکانتهای رایگان، بیزنس و آموزشی هستند. گوگل در مارس اعلام کرد شمار کاربران فعال ماهانه این خدمات از مرز دو میلیارد نفر عبور کرده است.
گوگل یک رده قیمت گذاری جدید هم به نسخه پولی خود اضافه کرده که ۱۸ دلار در ماه با قابلیتهای امنیتی بیشتر است اما قیمتهای دیگر تغییر نکرده و قراردادهای فعلی به قوت خود باقی می مانند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در مارس اعلام کرد شمار شرکتهای مشتری خدمات ابزارهای همکاری سوئیت که بابت آن ماهانه پول پرداخت میکنند، از مرز شش میلیون عبور کرد اما جدیدترین آمار مشتریان و فروش را هنوز اعلام نکرده است.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد