
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جی اس ام،اپل در اوایل هفتهی جاری از برچسبهای جدید حریم خصوصی برای اپ استور رونمایی کرد. این برچسبها در واقع به کاربران نشان میدهد که شرکتها چگونه از اطلاعات آنها استفاده میکنند و در این میان هزینهی استفاده از فیس بوک بسیار گزاف خواهد بود.
این اطلاعات گرچه برای کاربران مفید است اما قطعا شرکتهایی که به تجارت اطلاعات کاربران مشغول هستند را خوشنود نخواهد کرد. از جملهی آنها میتوان به فیس بوک اشاره کرد. برای اولین بار اهالی کوپرتینو در کنفرانس توسعه دهدگان بود که اعلام کردند برچسبهای جریم خصوصی دارای سه دسته هستند و اکنون با بهروزرسانیهای صورت گرفته این تغییرات جلوی چشمان کاربر ظاهر شده است.
در حالی که فیس بوک به عنوان یک برنامهی مدیریت حریم خصوصی شناخته نمیشود اما، اطلاعات زیادی که فیس بوک جمعآوری و استفاده میکند کاملا وحشتناک است. برخی کاربران در توییتر به این موضوع اشاره کردهاند و آن را ناباورانه خواندهاند.
متن سادهی حریم خصوصی برنامهی فیس بوک در اپ استور بیش از ۶۵۰ کلمه است و شما مجبور نیستید همهی آن را بخوانید. در این لیست دادههایی از کاربر که مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از : حساب کاربری، آدرس ، نام و شماره تلفن و البته این تازه اول کار است. سابقهی خرید، اطلاعات دقیق موقعت مکانی، عکسها و فیلمها، مخاطبین، تجزیه و تحلیلهای مربوط به سلامتی و تناسب اندام و موارد دیگر و این فهرست همچنان ادامه دارد.
نکتهی حائز اهمیت اینست که کاربران باید بدانند در صورت موافقت چه اطلاعاتی از آنها به اشتراک گذاشته میشود و از طریق موافقت با شرایط و قوانین حریم خصوصی اجازهی دسترسی به چه اطلاعاتی را میدهند. البته فیس بوک تنها برنامهای نیست که چنین اطلاعاتی از کاربران را مورد استفاده قرار میدهد و با نگاهی به اپ استور و ویژگی جدیدش قطعا موارد بسیاری برای کشف کردن وجود دارد.
اپل در راستای شفاف سازی روی برنامههای خود و حتی برنامههای از پیش نصب شدهی iOS برچسب حریم خصوصی قرار داده است و کاربران میتوانند به سادگی به آن مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: