در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،با وجود آن که شیوع ویروس کرونا به صنعتهای بسیاری در دنیا آسیب زد و دنیای بازیسازی نیز یکی از آنها بود، اما بازیسازان توانستند طی یک سال گذشته رشد فوقالعادهای داشته باشند و از موقعیت ایجاد شده به بهترین نحو استفاده کنند.
در حالی که تجمیع بازیسازان در شرکتهای مختلف به دلیل محدودیتهای کرونایی سخت بود، مجموعههای مختلف توانستند سرانجام بازیهای جدید را در اختیار کاربران قرار دهند. به دنبال شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، افراد در سراسر کشورهای جهان به صنعت بازیسازی روی آوردند و به همین دلیل این صنعت شاهد رشد فوقالعاده تعداد کاربران بود.
بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، انتظار میرود درآمد سالانه صنعت بازیسازی به بیش از ۱۹۷ میلیارد دلار برسد. این میزان ۲۰ درصد از درآمد کلی صنعت بازیسازی در سال گذشته بیشتر است. صنعت بازیسازی در حالی به تنهایی بیش از ۱۹۷ میلیارد دلار درآمد را به خود اختصاص میدهد که صنعت فیلمسازی و تمامی ورزشها با هم توانستند در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشند.
طبق اطلاعات منتشر شده، حجم بسیاری از رشد درآمد صنعت بازیسازی به بازیهای گوشیهای هوشمند اختصاص پیدا میکند که حدود ۲۵ درصد نسبت به سالهای گذشته رشد داشتهاند. این بخش با درآمد ۸۷.۷ میلیارد دلاری نزدیک به نصف درآمد صنعت بازیسازی را به خود اختصاص میدهد و گفته میشود ۵۶.۶ میلیارد دلار از این درآمد از ناحیه آسیا تولید شده است.
گفتنی است؛ طی ۱۱ ماه گذشته میزان هزینههای صورت گرفته در صنعت بازی در آمریکا ۲۲ درصد رشد داشته و درآمدی ۴۴.۵ میلیارد دلاری را به خود اختصاص میدهد. از این درآمد تنها ۴ میلیارد دلار به خرید کنسولها و تجهیزات بازی تعلق دارد در حالی که مابقی آن مختص به نرم افزارها و بازیهای رایانهای است. همچنین باید گفت بیشترین میزان رشد به تعداد بازیکنان و گیمرها تعلق دارد که با رشد ۷۹ درصدی مواجه بوده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد