به گزارش جام آنلاین زنجان، محمدرضا آبیپور در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: هدف از عرضه میوه تنظیم بازار، رویکرد حمایتی بوده و ما رویکرد رقابتی با بازار نداریم، بلکه هدف همراهی با بازار و جلوگیری از افزایش قیمتها است.
وی افزود: یارانه تخصیص یافته برای توزیع میوه تنظیم بازار شب عید در استان به میزان سال گذشته یعنی همان ۲ میلیارد تومان است و افزایش میزان یارانه تخصیصی به این امر، امکانپذیر نیست و نباید یک ریال هم بیش از یارانههای پرداختی برای تنظیم بازار هزینه شود.
این مسئول ادامه داد: نظر ستاد تنظیم بازار، تعدیل و کنترل بازار بوده و هدف آن است که دست مردم به کالاهای بازار برسد. معمولاً بعد از ایام عید، افزایش قیمت اتفاق میافتد و تلاش داریم تناسب در بازار ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: امسال با اینکه نمایشگاه بهاره برای عرضه محصولات در آستانه عید دایر نشد ولی اصناف استان با انصافی که از خود نشان دادند، همه استان را به نمایشگاه عرضه کالا تبدیل کردند.
وی با بیان اینکه تضمینی برای کنترل قیمتها با مدیریت بازار وجود ندارد، یادآور شد: تشدید نظارت بر بازار از ۱۵ بهمنماه امسال آغاز شده و این روند همچنان بر نحوه توزیع و عرضه کالاها در استان ادامه خواهد داشت.