به گزارش جام جم آنلاین، شرکت های سطح بالایی همچون لامبورگینی این کار را با تولید اوروس انجام دادهاند و برندهای رده میانی همچون داج و جیپ هم از این کار استقبال نمودهاند. این شرکتها شاسی بلندهای پرفورمنس خود را تولید میکنند اما وقتی این خودروها باهم سرشاخ شوند وضعیت چگونه خواهد بود؟ جدیدترین ویدئوی کانال یوتیوب تراتل هاوس به این سؤال هیجانانگیز پاسخ داده است.
داج دورانگو SRT هلکت و جیپ گرند چروکی تراک هاوک از یک پیشرانه مشترک یعنی نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار استفاده میکنند اما قدرت آنها اندکی فرق میکند.
داج قدرت ۷۱۰ اسبی داشته درحالیکه جیپ خروجی ۷۰۷ اسبی را ارائه میکند. پیشرانه یاد شده در هر دو خودرو گشتاور ۸۷۴ نیوتون متری تولید میکند.
اوروس نیز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری مجهز است.
در مسابقه اول هر سه خودرو از لانچ کنترل استفاده میکنند اما دورانگو در ابتدا پیش میافتد و دو خودروی دیگر نمیتوانند به آن نزدیک شوند.
اوروس دو رقیب آمریکایی را دنبال میکند اما دمای پایین محیط کشش خودرو را در زمان لانچ تحت تأثیر قرار داده است. مسابقه دوم بدون لانچ کنترل برگزار میشود هرچند نتایج تغییری نمیکنند و دورانگو زودتر به خط پایان میرسد.
آخرین درگ در حالت رولینگ یا حرکت برگزار شده و اهمیت کشش را یادآوری میکند. لامبورگینی در این بخش از دو رقیب پیش میافتد و تنها پیروزی خود را به دست میآورد. دیگر سورپرایز این درگ به جیپ مربوط میشود که دورانگو را پشت سر گذاشته و دوم میشود.
در کل هر سه شاسیبلند پرفورمنس مشابهی را در پیست نمایش دادهاند و هیچیک از آنها برتری قابلتوجهی بر دیگری ندارد.
قطعاً مشتاقیم این درگ در آب و هوایی با دمای بالاتر نیز برگزار شود تا ببینیم اوروس میتواند بر دو رقیب پرقدرت خود فائق آید یا خیر.
منبع: پدال
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد