واکنش افراد دیگر هم نشان داد این مشکل محدود به افراد کمی نبوده و دیگران نیز چنین تجربه ناخوشایندی داشتند. یکی از کاربران دیگر نوشته است: «اول از همه اینکه کالایی که خریده بودم بعد از یک ماه تاخیر ارسال شد. حدود یکماه پیش بانک آینده به من پیام داد که شما قسط عقب افتاده دارید. هر چه فکر کردم واقعا نیافتم که کی و کجا من قسط بانک آینده را ندادم. تا اینکه کامنت یکی از دوستان را خواندم و متوجه شدم همهاش زیر سر لندوست. در واقع لندو وامهایی که من به آنها پرداخت کردم را به بانک آینده پرداخت نکرد و بانک هم اسم من را به عنوان بدهکار بانکی ثبت کرده است. دو هفته پیش اطلاع دادم گفتند تا فردا حل میشود. امروز بانک گفت نمیتوانیم به شما وام بدهیم چون بدهکار بانکی هستید. جالب اینجاست که بار دوم هم زنگ زدم؛ امروز باز هم گفتند پیگیری میکنیم و وقتی توضیح بیشتر خواستم پشتیبانی تلفن را قطع کرد.»
مشکل ایجادشده توسط لندو برای مشتریان درحالی است که طبق گزارش این شرکت از عملکرد سال 1400، 67 درصد از مشتریان این مجموعه نهتنها اقساط خود را بهموقع پرداختهاند بلکه حتی زودتر از موعد مقرر نسبت به بازپرداخت اقدام کردهاند.
با وجود تعلل لندو در حل مشکل مشتریان بالاخره و با رسانهای شدن موضوع بنیانگذار و مدیرعامل لندو به این مسأله واکنش نشان داد و اعلام کرد لندو هیچ دسترسیای به حساب اقساط مشتریان ندارد و مغایرت بهوجود آمده بهعلت اختلال در گزارشهای ارسالی لندو به بانک بوده است.
همچنین طبق گفته این شرکت در بخش مالی لندو، سه نوع حساب وجود دارد: حساب وام مشتریها، حساب اقساط پرداختی مشتریها و حساب درآمد لندو. طبق توافق انجامشده با بانک، لندو به دو حساب اول دسترسی ندارد.
در نتیجه به لحاظ عملیاتی، لندو بههیچوجه امکان برداشت از اقساط پرداختی مشتریها یا وام آنها را ندارد اما طبق گزارش لندو این مشکل از ۱۵ خرداد وجود داشته و تعداد افراد دارای مشکل هم بسیار زیاد بوده و در اقساط حدود 4000نفر از مشتریهایی که قسطی پرداخت نکرده بودند، مغایرتی با مشتریانی که در همین بازه قسط خود را پرداخت کردند، بهوجود آمده است.
منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جامجم
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد