به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ،غلامعلی دهشیری، درنشست قضات محاکم بدوی یزد با شورای معاونین دادگستری استان، اظهار داشت: گرچه به لحاظ ورودی پرونده و وقت های رسیدگی، یک مقام قضایی از لحاظ وقت و زمان در مضیقه است، اما باید تلاش کند تا سرحد امکان با توجیه و اقناع مراجعین آنان را با رضایت بدرقه نمایند.
وی با اشاره به برنامه های روتین و نوبه ای ملاقات مردمی در دادگستری و محلات و حوزه های قضایی، افزود: برنامه ملاقات عمومی مدیران ارشد قضایی یک ملاک ارزیابی خوب برای شناسایی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است.
دهشیری تصریح کرد: یک مقام قضایی بر اساس ادله، مستندات، لوایح و دفاعیات اقدام به صدور رأی می کند، اما باید در حد اقتضاء زمان و شرایط مراجعین را نسبت به حکم صادره و قوانین و مقررات مربوطه توجیه و آگاه نماید.
رئیس کل دادگستری استان گفت: دادگستری مرجع تظلم خواهی افراد و امید آنان به عدالت است لذا باید در عین اجرای عدالت به ارتقاء احساس عدالت در مراجعین نیز توجه کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد