به گزارش جام جم آنلاین، با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی 10001314 در یک سال گذشته برای رسیدگی به شکایات مشترکان تلفن همراه در حوزه پیامک های تبلیغاتی و انبوه اظهار داشت: رسیدگی به شکایات مردم از طریق این سامانه صورت می گیرد؛ به نحوی که مشترکان تلفن همراه در صورت داشتن شکایت از پیامک هایی که برایشان ارسال می شود باید متن پیامک و شماره ارسال کننده پیامک را به شماره سامانه شکایات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد ارسال کنند که از این طریق شکایت مدنظر پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه بالغ بر 13 هزار شکایت از مشترکان موبایل ظرف یک سال اخیر دریافت کرده ایم که به اکثر آنها رسیدگی شده است، ادامه داد: دریافت شکایت بیشتر مربوط به پیامکهایی است که به صورت دروغی به فرد می گوید شما برنده مسابقه شده اید و فرد را به فرستادن پول، شارژ تلفن همراه و حتی شماره حساب بانکی ترغیب می کند اما در نهایت فرد متوجه می شود که نه مسابقه ای در جریان بوده و نه در مسابقه برنده شده است.
سیاح ادامه داد: دریافت پیامکه ای تبلیغاتی محصولات بهداشتی که اغلب بدون تاییدیه وزارت بهداشت هستند نیز از جمله مواردی است که بیشترین میزان شکایت مردمی را به خود اختصاص داده است در همین حال ترویج عقاید و ادیان دروغین و پیامکهای بانکی نیز در ردیف شکایت مشترکان موبایل از پیامکهای انبوه قرار دارند.
مدیر سامانه های همراه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد: برای سال 93 سامانه رسیدگی به شکایات پیامکهای تبلیغاتی در راستای ساماندهی این بخش و جلب رضایت مشترکان موبایل به روز رسانی می شود.
منبع: مهر
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد