براین اساس طراحان بازی و اسباببازی و داستان توانستهاند ذهن و تخیل کودکان ما را بهخوبی در دست گرفته و باورهای آنها را شکل دهند. همچنان شاهد آن هستیم که فرزندان ما بهواسطه بازیها و داستانهایی که در قالب انیمیشن و بازیهای رایانهای انجام میدهند، دنیای خودشان را میسازند. بر این اساس است که میبینیم وقتی فرزندان ما به سن مدرسه میرسند همچنان قهرمانان انیمیشنها و بازیهای رایانهای در ذهنشان حکمفرمایی میکنند. به همین دلیل هم هست که کودکان ما در انتخاب نوشتافزار و وسایلشان به شکل ناخواسته و ناخودآگاه به سمت المانهایی میروند که تداعیکننده قهرمانهای دوران خردسالیشان است. بهویژه اینکه ما هم در حوزه تولید نوشتافزار و اسباببازی با المانهای ایرانی اسلامی کمکاری کردهایم و آنچه هم که تولید میشود بهواسطه اینکه از طریق ابزار رسانه در ذهن فرزندان ما نفوذ نکرده، چندان مورد اقبال آنها قرار نمیگیرد. البته در سالهای اخیر حرکتهای خوبی در این راستا صورت گرفته است و لوازمالتحریر و وسایل اتاق کودکان و المانهای ایرانی هم به بازار آمده است که برخی از آنها توانستهاند بهخوبی با نمونههای خارجی رقابت کنند. باوجود این برای ماندگاری در این بازار نیازمند کار رسانهای گسترده هستیم. بر این اساس شخصیتهای انیمیشنی و عروسکی باید از طریق رسانه وارد ذهن و تخیل فرزندانمان شود تا بتوانیم با باربی و بتمن و مرد عنکبوتی رقابت کنیم.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد