معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد:

روزانه ۲ میلیارد تومان صرف نظافت و فضای سبز یزد می‌شود

یزد- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره هزینه‌های بالای ارائه خدمات شهری، به اهمیت ارائه آموزش‌های شهروندی در راستای کاهش این هزینه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۸۰
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید رضا رحمیدل در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک هفته محیط زیست، با اشاره به ارتقای معاونت خدمت شهری یزد در سال جاری به معاونت محیط زیست و خدمات شهری، برنامه‌های این هفته در شهرداری یزد را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های این هفته با مراسم تجلیل از همکاران این حوزه در شانزدهم خردادماه آغاز و در ادامه روز پنجشنبه گذشته برای سومین سال شاهد برگزاری همایش دوچرخه سواری پاکبانان و باغبانان شهر بودیم.

وی از انعقاد توافق‌نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری که پیامدهای خوبی برای شهر و محیط زیست شهر خواهد داشت، خبر داد و گفت: در هفته جاری به مناسبت هفته محیط زیست شاهد رونمایی از طرح آبیاری نوین و زیرسطحی شهر در بوستان امام علی(ع) خواهیم بود و در روز آخر هفته محیط زیست نیز نشست تخصصی در خصوص نگرش نو در محیط زیست شهری را با حضور مدیران استانی و سایر استان ها برگزار خواهیم کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با تأکید بر این که مسئله محیط زیست، یک مسئله تجملاتی نیست بلکه یک مسئله حیاتی است، گفت: این موضوع نباید تنها در حد شعار باشد بلکه باید در عملکرد محیط زیست شهرمان شاهد ارتقای آن باشیم و این مهم نیازمند اهتمام به حوزه محیط زیست، نظافت و سلامت شهر است

رحیمدل در بخشی از سخنانش با بیان این که شهر جهانی یزد به صورت افقی شاهد گسترش و توسعه زیادی است، گفت: همین موضوع باعث شده که هزینه خدمات شهری در یزد نسبت به سایر شهرهای کشور بسیار بیشتر باشد به طوری که هم اکنون به صورت روزانه یک میلیارد تومان برای جمع آوری زباله و نظافت شهر هزینه می‌شود یا برای حفظ و نگهداری ۹۶۰ هکتار فضای سبز شهر باید روزانه یک میلیارد تومان هزینه شود.

وی با اشاره به این که در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیز ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان برای ایمنی شهر هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال اعتبار خوبی را در حوزه مدیریت بحران شهر داشتیم و شهرداری توانست با اقدامات مناسب و خرید تجهیزات مورد نیاز، علمکرد موفقی را در حوزه دفع آب های سطحی ناشی از بارندگی‌ها طی سال جاری داشته باشد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد به اهمیت اقدامات شهرداری در زمینه آموزش شهروندی نیز اشاره و بیان کرد: آموزش شهروندی قطعاً باعث کاهش هزینه‌های شهر می‌شود به طوری که تنها در موضوع تفکیک زباله، اگر هر شهروند یزدی روزانه ۱۰۰ گرم تفکیک زباله داشته باشد، در مجموع ۶۰ تن زباله شهر در مقصد تفکیک شده خواهد بود.

رحیمدل ضمن تأکید بر این که شهر جهانی یزد در حوزه تفکیک از مبدا زباله‌ها نیازمند جهش است، اظهار داشت: روزانه در شهر یزد ۳۰۰ تن زباله با سرانه ۶۸۰ گرم زباله برای هر شهروند تولید می‌شود که امیدواریم بتوانیم تفکیک مبدا در شهر را از چهار درصد به هفت تا ۱۰ درصد افزایش دهیم که در این صورت اقدام تحولی خوبی در این حوزه را شاهد خواهیم بود ولی این مهم نیازمند آموزش شهروندان در این رابطه است.

وی با اشاره به سوق یافتن خدمات شهرداری به مدرنیته شدن، گفت: از سال گذشته با راه اندازی نرم‌افزار «بازپس» در ذیل سامانه یکپارچه «یزدمن»، شهروندان می‌توانند در ازای تفکیک زباله از سهم ریالی در این خصوص برخوردار شوند و اعتبار نقدی دریافتی را جهت سایر امور مورد نیاز هزینه کنند.

معاون شهردار یزد با اشاره به تکمیل خط پردازش کارخانه کمپوست در سال گذشته، گفت: خوشبختانه امسال تکمیل این کارخانه با تخصیص هفت میلیارد تومان اعتبار در پایان سال راه اندازی شد و برای بهره برداری کامل و راه اندازی خط تولید کود کمپوست برای اولین بار در شهر یزد، منتظر واردات تجهیزات نهایی خریداری شده با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان هستیم.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اکوپارک در سال گذشته، گفت: خوشبختانه با راه اندازی سامانه‌ای شاهد اقدامات خوبی در زمینه ترویج درختکاری در شهر جهانی یزد هستیم به طوری که به نام هر مسئول و فرهیخته شهر یک درخت در این مجموعه کاشته و در این سامانه ثبت می‌شود.

رحمیدل به اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه صیانت از باغات شهر نیز اشاره و عنوان کرد: در این راستا نرم‌افزاری جهت جمع آوری اطلاعات باغات سطح شهر تهیه شد و تلاش داریم ضمن کمک به حفظ این سرمایه‌های شهر، در صورت توافق با مالکان، این باغات را به بوستان‌های عمومی جهت استفاده شهروندان تبدیل کنیم.​​​​​​​

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها