10جاذبه گردشگری برتر در قطر که باید دید

کد خبر: ۱۴۶۷۲۴۷

با اینکه فرهنگ و سنت، قطر و پایتختش دوحه را فرا گرفته اما این شهر به‌سرعت درحال تحول و تجدید است. خط‌های هوایی نوپای پایتخت همراه با موزه ملی و بازار‌های سنتی تنوعی جالب برای تور قطر به‌تصویر می‌کشند.

احتمالا در ابتدا فکر می‌کنید که قطر با مساحت کوچک خود چیزی برای گردشگران ندارد. اما پس‌از تحقیقات بیشتر متوجه می‌شوید که پایتخت این کشور به‌عنوان یکی از زیبا‌ترین پایتخت‌های خاورمیانه با تفریحات و جاذبه‌های گوناگون شما را شگفت‌زده می‌کند. با مطالعه این مقاله، با جاذبه‌های گردشگری قطر آشنا شوید و خود را برای سفری جذاب به این کشور آماده کنید.

جاذبه های گردشگری قطر

قطر، یک کشور کوچک اما مدرن که میزبان مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، تفریحات آبی و مراکز خرید فوق‌العاده‌ای است. این کشور در چند سال اخیر توانسته به یک مقصد بی‌نظیر برای گردشگران با هر سلیقه‌ای تبدیل شود. در این مقاله 10 تا از دیدنی‌های جذاب که می‌تواند در تور قطر هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند به‌شما معرفی می‌کنیم.

سفر به موزه‌های مشایرب

یکی از بهترین مقاصد برای بازدید در شهر دوحه، موزه‌های ماهی‌گیری مشایرب هستند. این موزه‌ها با نمایش تاریخ ماهی‌گیری در دوحه، بین برترین جاذبه‌های گردشگری قطر قرار دارند. این موزه‌ها برای دوستداران تاریخ و فرهنگ قطر بسیار جذاب است.

خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه شرکت و خانه رادوانی از‌جمله ساختمان‌هایی هستند که بخش‌های مختلف موزه‌های ماهی‌گیری مشایرب را تشکیل می‌دهند. این موزه‌ها به‌دلیل نقش مهم و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت قطر، توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده‌اند.

کاتارا، جواهر فرهنگی قطر

کاتارا، دهکده فرهنگی شگفت‌انگیز! جایی که جلوه‌ زنده‌ فرهنگ پر شور و اشتیاق قطر است. این مکان یک تئاتر زیبا، چندین باغ آراسته، 2 مسجد خوش‌ساخت، گالری‌های هنری و امکانات فراوان دیگری دارد.

در تور قطر هنگامی که با این دهکده فرهنگی مواجه و با تاریخ شگفت‌انگیز این کشور روبه‌رو می‌شوید، یا در رستوران‌های این منطقه شام می‌خورید، احساس می‌کنید که به گذشته‌ای جذاب از دوحه سفر کرده‌اید.

مشیرب داون تاون؛ شهر هوشمند و مدرن قطر

با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌های جهان، مشیرب داون تاون به‌عنوان شهر هوشمند قطر شناخته می‌شود. این شهر دارای تمام امکانات و تفریحاتی است که یک سفر کامل را فراهم می‌کند. از موزه‌ها و گالری‌ها گرفته تا مراکز خرید و جاذبه‌های دیگر، هر چیزی در اینجا وجود دارد.

اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌تواند مسجد جمعه و سوق واقف باشند. هتل‌های مختلفی نیز در اینجا وجود دارند که از‌جمله آن‌ها می‌توان به هتل ماندارین اورینتال و هتل مشریب اشاره کرد. اگر به‌دنبال یک اقامت لوکس در قطر هستید، حتما مشیرب داون تاون را در نظر بگیرید.

دهکده اسرارآمیز شهر فیلم‌ها

شهر فیلم به‌دلیل زیبایی محیط و آرامش‌بخش بیابانی، بسیار شناخته شده است. زیرا فرهنگ روستایی قدیمی در اینجا یادآوری می‌شود.

اصل و اساس شهر فیلم هنوز پنهان مانده و برخی فکر می‌کنند که برای فیلم‌سازی یا سریال تلویزیونی ایجاد شده اما راز ساخته شدن آن هنوز هم معمایی مانده است. با‌این‌حال، برای مسافرانی که علاقه‌مند به کاوش و کشف هستند، شهر فیلم می‌تواند مقصدی منحصر‌به‌فرد و جذاب باشد.

دریای اینلند؛ ذخیره‌گاهی از طبیعت شگفت‌انگیز

10جاذبه گردشگری برتر در قطر که باید دید

اگر به‌دنبال تجربه‌های ماجراجویی در صحرای قطر هستید، حتما باید به این دریا که به‌نام خور العدید معروف و در 60 کیلومتری شهر زیبای دوحه واقع شده است، سفر کنید.

خور العدید به‌عنوان یک ذخیره‌گاه طبیعی توسط یونسکو تایید شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته قطر شناخته می‌شود. این مکان یکی از کم‌نظیرترین مناطق در جهان است که تپه‌های شنی با دریا در هنگام جزر و مد برخورد می‌کنند.

خور العدید با حضور گونه‌های کمیاب لاک‌پشت و دوگونگ‌ها، اکوسیستم منحصر‌به‌فردی دارد. به یاد داشته باشید که تنها با استفاده از یک وسیله نقلیه 4X4 آفرودی می‌توانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

دوحه، جایی که صحرا با تپه‌های شنی آغاز می‌شود

سفر‌های بیابانی تور قطر، نه‌تنها به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ماجراجویی‌های صحرایی در قطر، بلکه در سراسر خاورمیانه شهرت دارند. این سفر‌ها لحظاتی هیجان‌انگیز و پرچالش برای مسافران به ارمغان می‌آورند. صحرای دوحه، مکانی عالی برای ماجراجویی و یک جاذبه محبوب بین گردشگرانی است که این شهر را بازدید می‌کنند.

سوق واقف یک بازار باستانی

اگر به دوحه سفر کردید و هوا برای‌تان مساعد بود، حتما باید سوق واقف را هم ببینید! این بازار سنتی یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدار‌ترین جاذبه‌های گردشگری قطر است. در سوق واقف، می‌توانید مغازه‌های سنتی گلی و ساختمان‌های قدیمی قطری را ببینید و اقلام مختلفی مانند صنایع ‌دستی، ادویه‌ها و جواهرات را خریداری کنید. همچنین بهترین رستوران‌های قطر را هم در این منطقه پیدا می‌کنید.

تاریخچه سوق واقف در قطر بسیار دراماتیک است؛ زیرا در سال 2003 آتش‌سوزی رخ داد و بخش عمده‌ای از بازار سوخت. اما پس‌از بازسازی و حفظ معماری سنتی، اکنون این بازار به‌عنوان نماد ایستادگی در قطر شناخته می‌شود.

ساحل Sealine؛ بهترین جا برای لذت بردن از کایت‌سواری در قطر

در قطر، آژانس‌های بسیاری وجود دارند که تور‌های کایت‌سواری را برگزار می‌کنند. اما اگر به‌دنبال بهترین گزینه هستید، در تور قطر خود ساحل Sealine را انتخاب کنید. این ساحل، یکی از زیبا‌ترین مناطق قطر و مکانی عالی برای تجربه کایت‌سواری است. اگر به‌دنبال هیجان و چالش هستید، حتما این ورزش را امتحان کنید. ساحل Sealine با آب‌های عمیق و سواحل شنی نرم، یک منظره زیبا از غروب آفتاب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ساحل کاتارا؛ جایی ایده‌آل برای تجربه پاراسلینگ

یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده برای گردشگران در قطر، ساحل کاتارا است. این ساحل انواع تفریحات آبی را ارائه می‌دهد، از‌جمله پاراسلینگ. حتی اگر از تفریحات هیجان‌انگیز خوشتان نمی‌آید، باز هم نباید از دیدن کاتارا منصرف شوید. این منطقه دارای چشم‌انداز‌های فوق‌العاده زیبا است که قدم زدن در آن احساس آرامش و سکوت را به شما القا می‌کند.

قلعه الزباره

قلعه الزباره به‌دلیل تاریخ و معماری قدیمی‌اش مشهور است. هنوز منشا دقیق این قلعه مشخص نیست اما برخی معتقدند که در قرن 17 تا 18 ساخته و به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شده است.

10جاذبه گردشگری برتر در قطر که باید دید

با توجه به شواهد تاریخی، این قلعه در سال 1811 ویران و در سال 1983 توسط شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی بازسازی شده است. امروز الزباره به‌عنوان یک نمونه برجسته از معماری قدیمی شناخته می‌شود که با ساختار منحنی‌های گرد، برج‌های مربع‌شکل و سقف‌های خاص، مسافران علاقه‌مند به تاریخ را به‌خود جذب می‌کند.

جمع‌بندی

قطر، به‌عنوان یکی از جواهرات خاورمیانه، تنوع بی‌نظیری از ورزش‌ها و فعالیت‌های ماجراجویی را برای مسافرانش فراهم می‌کند. با تور گردشگری و سفر به ‌این سرزمین زیبا، امکان لذت بردن از تمامی جذابیت‌هایش را خواهید داشت.

قطر، با تمام ثروت‌های خود از ورزش‌های آبی گرفته تا مکان‌های تاریخی، یک مقصد بی‌نظیر برای گردشگران است. این کشور بی‌مرز، همواره با بهترین خدماتش، به دیدار‌کنندگان خود خوش‌آمد می‌گوید و آن‌ها را در تمام فصول سال به‌خود جذب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها