این اجرای میدانی که سوگ نمایشی عظیم و حماسی است از اولین روز اجرا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبهرو شده است؛ چراکه برای اولینبار نگاهی نو به داستان رستم و سهراب شاهنامه فردوسی داشته و از زاویهای جدید به این قصه پرداخته است. در واقع نویسنده برای اولینبار یکی از تراژیکترین داستانهای شاهنامه و چرایی کشته شدن سهراب به دست رستم را به شکلی نو به نمایش درآورده و به تماشاگر نشان میدهد که رستم برای وطن هرآنچه از دستش برآمده انجام میدهدتاایران را از گزند دوستان بدعهد و دشمنان بدطینت نجات دهد.پارسایی برای این اثر عظیم از تکنیک و موسیقی تعزیه در اجرا بهره برده است و بخشهایی از اجرا با موسیقی تعزیه و آواها و اشعار آن ترکیب شده؛ بهخصوص در صحنه آخراین درهمآمیختگی تعزیه با داستان شاهنامه بهخوبی خود را نشان میدهد. استفاده ازطراحی و رنگ لباس نمایشگران و اسب دراین نمایش میدانی بهخوبی یادآور تکنیکهای اجرایی تعزیه است.تماشاگری که به دیدن این نمایش میدانی مینشیند با صحنههایی همراه با طراحی نور و ویدئومپینگ و تغییرات در صحنه نمایش مواجه میشود و برای اولینبار در تئاتر ایران شکل تازهای از اجرای میدانی را تجربه میکند.پارسایی در نبرد رستم و سهراب تلاش کرده با بهرهگیری از تعزیه و دیگر گونههای نمایش آیینی و سنتی، مواجهه تازهای با این داستان شاهنامه را به صحنه آورد. او تا پیش از اجرای این نمایش به سراغ متون خارجی همچون «اولیور توئیست» و «بینوایان» رفته بود و این دومین تجربه او پس از «هفتخان اسفندیار» است که با استفاده از شاهنامه به صحنه برده ،اما نبرد رستم و سهراب با اجرای قبلی او به لحاظ ممزوج شدن با تعزیه و نمایشهای آیینی ایرانی تفاوتهای بسیاری دارد.بیش از ۱۰۰ نمایشگر در این پروژه عظیم میدانی حضور دارند و امیر آقایی، الناز شاکردوست، بانیپال شومون، سینا مهراد، پردیس احمدیه، سیامک صفری، امیر دلاوری، امیرکاوه آهنینجان، علی فرحناک، سارا پارسایی و علی زندوکیلی ازجمله بازیگران این سوگ نمایش هستند.