معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به اینکه کشاوزران مناطق شمالی استان مراقب زنگ قهوه‌ای گندم باشند، گفت:

کشاورزان شمال استان مراقب زنگ قهوه‌ای گندم باشند

پیش بینی برداشت ۸۰۰ تن سیب زمینی در اردبیل

برداشت سیب زمینی از مزارع روستا‌های تابعه شهرستان اردبیل، نیر، نمین و سرعین به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور آغاز شده است و پیش بینی می‌شود امسال ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی توسط کشاورزان این استان تولید شود.
کد خبر: ۱۴۷۰۴۱۲

پیش بینی برداشت ۸۰۰ تن سیب زمینی در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،همه ساله برداشت گسترده محصول سیب زمینی در استان اردبیل از اوایل شهریورماه آغاز شده و تا یک ماه بعد ادامه می‌یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت سیب زمینی در حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین و نیر در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که از این میزان سطح زیر کشت، حدود ۸۰۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.
غفور آقایی افزود: کشت سیب زمینی در مزارع استان اردبیل که از اوایل امسال آغاز شده بود، نیمه خردادماه پایان یافت و در جریان آن نزدیک ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص یافت.
وی تهیه بذر مرغوب در زمان کاشت را مهم‌ترین دغدغه کشاورزان سیب زمینی کار اعلام و بیان کرد: برای کاشت این میزان سیب زمینی در استان حدود ۷۰ هزار تن بذر از نوع مینی تیوبر، مینی تیوبر اس، سوپر الیت، الیت، گواهی شده آ و گواهی شده ب مصرف شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ۹۵ درصد محصول سیب زمینی کشت شده در استان اردبیل را از رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا تشکیل می‌دهد و سیب زمینی‌کاران این استان همچنان در تهیه بذر مرغوب به قیمت مناسب دچار مشکل هستند.
وی اضافه کرد: به‌رغم شیوع بیماری سفیدک دروغین در مزارع سیب زمینی استان اردبیل از اواخر فصل بهار، با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی این استان، این بیماری قارچی در اغلب مزارع سیب زمینی استان مهار شد.
آقایی همچنین گفت: بر اساس برآوردها، سه هزار کشاورز سیب زمینی‌کار در استان اردبیل وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها