صدودومین شهرآورد تهران امروز ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه

جنگ نیمکت‌ها در آزادی

استقلال در قائم‌شهر مقابل نساجی، پرسپولیس در قلعه‌حسن‌خان برابر آ لومینیوم چالش سخت سرخابی‌ها قبل دربی

چالش سخت سرخابی‌ها قبل دربی

اگر ازهواداران پرسپولیس و استقلال بپرسید که کدام تیم‌ها در لیگ برتر و چند فصل اخیر برای شما دردسرساز بوده‌اند، به احتمال زیاد به نام این دو تیم اشاره می‌کنند: استقلالی‌ها به نساجی مازندران وپرسپولیسی‌ها هم به آلومینیوم اراک. دلیل آنها برای اسم آوردن این دو تیم نیز بسیار منطقی و موجه است.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۴۲
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
 
نساجی مازندران فصل گذشته و درفاصله سه هفته مانده تا پایان لیگ، یکی از تلخ‌ترین روزها را برای هواداران استقلال رقم زد. شاگردان ساکت الهامی با کسب تساوی مقابل شاگردان نکونام در قائمشهر، جواد و تیمش را از رسیدن به قهرمانی محروم کردند. دو فصل قبل نیز تیم ساپینتو در مسیر قهرمانی و کورس با پرسپولیس، به قائمشهر رفت که تساوی یک بر یک در آن بازی، باز هم آبی‌ها را از رسیدن به جام محروم کرد.بازی فردای استقلال مقابل نساجی در قائمشهر، از یک جهت دیگر نیز جذاب و تماشایی است. مخالفان جواد نکونام طی چند روز اخیر در نساجی دور هم جمع شده‌اند. بعد از آن‌که هفته گذشته علی خطیر به عنوان مدیر عامل جدید این تیم انتخاب شد، در ادامه نوبت به مغضوبین لیست نکونام رسید. اول منتظر محمد که سال گذشته یکی از دلایل دعوای خطیر و نکونام بود، به این تیم پیوست. روزگذشته و درآخرین ساعات نقل وانتقالات تابستانی نیز کوین یامگا به جمع شاگردان ساکت الهامی اضافه شد.یامگا که فصل گذشته به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه چشم از لیست استقلال کنار گذاشته شده بود، بعد ازگذراندن دوره‌های درمانی مختلف سرانجام توانست مجوز لازم راازایفمارک دریافت کندوبعد ازدریافت مجوز،روزگذشته پای میز مذاکره با مدیران باشگاه نساجی نشست و با مازنی‌ها به توافق رسید. این وینگر فرانسوی در ۳فصل حضورش در استقلال توانست در۷۳ مسابقه، ۲۳ گل بزند و ۶ گل بسازد و همراه آبی‌هادر لیگ‌برتر و سوپرجام به مقام قهرمانی نیز برسد.او بعد از شیخ دیاباته، دومین گلزن خارجی برتر تاریخ استقلال محسوب می‌شود.پرسپولیس هم مقابل تیمی قرار می‌گیرد که بیش از هر تیم دیگری در فصول گذشته، حکم گربه سیاه را برایش دارد. آلومینیوم اراک از زمان آمدن به لیگ برتر به یکی از حریفان سرسخت قرمزها تبدیل شده‌اند. مجتبی حسینی فصل گذشته و دردو بازی حساس، توانست قرمزها را شکست دهد. یک بار در اولین بازی دور برگشت که اوسمار به تازگی روی نیمکت این تیم نشسته بود که با یک گل قرمزهای پایتخت را شکست داد. بار دوم در جام حذفی بود که بعد از تساوی پرگل ۴ بر۴ پرسپولیس را درضربات پنالتی شکست داد.سرخابی‌ها در شرایطی به استقبال بازی‌های هفته پنجم خود می‌روند که نیم نگاهی هم به دربی هفته آینده دارند. جواد نکونام بعد از پیروزی در اولین بازی لیگ نخبگان، می‌خواهد روند خوب تیمش ادامه‌دار باشد تا جایگاهش روی نیمکت آبی‌ها محکم‌تر نیز شود. در آن طرف، تیم گاریدو که با وجود بازی درخشان در هفته اول لیگ نخبگان به الاهلی عربستان باخت، می‌خواهد نشان دهد تفکرات مربی اسپانیایی به خوبی در تیمش پیاده شده است. 

۱۲
اگر ازهواداران پرسپولیس و استقلال بپرسید که کدام تیم‌ها در لیگ برتر و چند فصل اخیر برای شما دردسرساز بوده‌اند، به احتمال زیاد به نام این دو تیم اشاره می‌کنند: استقلالی‌ها به نساجی مازندران وپرسپولیسی‌ها هم به آلومینیوم اراک. دلیل آنها برای اسم آوردن این دو تیم نیز بسیار منطقی و موجه است.

​​​​​​​۰۸
این دو تیم در لیگ برتر تاکنون ۸ بارمقابل هم قرارگرفته‌اند که سهم تیم اراکی سه برد بوده است. قرمزها نیز در چهار بازی به عنوان برنده از زمین خارج شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها