رفاقت من با بازیکنان پرسپولیس بیشتر بوده

نکونام: مگر می‌شود استقلال را دوست نداشت؟

جنگ نکونام و سمیعی در رسانه‌ها و فضای مجازی در آستانه دربی

سرگیجه آبی

بلوای شبانه دراستقلال آن هم در نزدیکی شهرآورد بزرگ پایتخت؛ یک خودزنی تمام‌عیار. این بار چاقو دسته خودش را برید. مصداق رابطه این روزهای جواد نکونام سرمربی و فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال. در شبی که آرامش در تمرین آبی‌ها حکمفرما بود، ناگهان داود حقدوست، مشاور سمیعی خبرنگاران را به کنفرانس مطبوعاتی فراخواند و حرف‌هایی زد که از نظر جواد نکونام «حرف‌های مدیرعامل بود.»
کد خبر: ۱۴۷۳۸۴۷
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
 
او گفت چرا استقلال باید با مربی بدنساز اسپانیایی قراردادی ۴۰۰ هزار دلاری امضا کند؟ از این گفت که نکونام مشاوره‌های غلط می‌گیرد. او حتی نام یکی از مشاوران و یکی از برادران نکونام را به زبان آورد و آنها را متهم کرد به این‌که گروه تلگرامی دارند و در فضای مجازی علیه مدیریت سمپاشی می‌کنند.همزمان با برگزاری این کنفرانس، نکونام تیمش را تمرین می‌داد. او بعد از تمرین وقتی ماجرای نشست را شنید، بلافاصله از نزدیکانش خواست خبرنگاران رسانه‌های حاضر در کنفرانس را به مقابل در ورزشگاه آزادی دعوت کنند تا او هم جواب بدهد. سرمربی استقلال علنا گفت که این حرف‌ها، حرف‌های سمیعی بوده و تاکید کرد که قصد برکناری‌ او را داشته‌اند. از این گفت که مدیرعامل اصلا حضور ندارد و البته درباره ‌او آنچه می‌داند را اگر بگوید، سمیعی باید برای همیشه از فوتبال ایران برود. او درباره دستمزد ۴۰۰ هزار دلاری مربی بدنسازش هم گفت: «به هیچ عنوان این حرف‌ها را بدون جواب نمی‌گذارم. شما حتی قادر به شمردن ۵۰ هزار دلار نیستید و بعد می‌گویید قیمت بدنساز ۱۰۰ هزار دلار است؟ همان‌طور که می‌گویند هر چقدر پول بدهی، همان‌قدر آش می‌خوری. قرارداد یک بازیکن به مهارت فوتبالی‌اش بستگی دارد و قرارداد یک مربی نیز به عملکردش. مگر همه مربیان ۷۰ هزار دلار دریافت می‌کنند؟ اگر هم ۱۰۰هزار دلار باشد، شما از فوتبال چه می‌دانید که چنین صحبت‌ می‌کنید؟»
نکونام به ماجرای جدایی آتیلا حجازی و مهدی هاشمی‌نسب هم پرداخت و گفت که رفتار سمیعی باعث بروز مشکلات شد، ولی در نهایت این دو چهره علیه او موضع گرفتند. 
 
همه‌چیز علیه سمیعی
مصاحبه تمام شد و نکونام رفت. از اینجا به بعد، فرشید سمیعی که ابتدا حرف‌ها را زده و بعد فکر کرده بود، به خود آمد و فهمید همه چیز علیه اوست. مشاورش واو به واو حرف‌های او را گفته، حرف‌هایی که در ذهن او بوده است. به همین دلیل در اقدامی دیرهنگام، تمام ارکان باشگاه استقلال را ممنوع‌المصاحبه کرد! سمیعی اشتباه بزرگی کرد و در چشم به هم‌زدن، جو را علیه خود دید. نکونام هم در تماس با مدیرعامل به او گله کرد که «این چه وضعی است و جوابت را می‌دهم.» حالا باید احمد شهریاری، نماینده هلدینگ خلیج‌فارس نقش خود را ایفا می‌کرد. او که در این مدت خود عامل بسیاری از حواشی بوده، در تماس تلفنی با نکونام او را به آرامش دعوت کرد. شهریاری شنبه شب در مصاحبه‌ با کانال رسمی باشگاه گفت: «هیات مدیره باشگاه استقلال تمام قد حامی سرمربی تیم جناب آقای جواد نکونام بوده و هیچ مقامی درمجموعه باشگاه حق اظهارنظر درخصوص سرمربی تیم را ندارد. قطعا این رفتار (سخنان حقدوست) مورد قبول هیات‌مدیره باشگاه استقلال نیست و در این خصوص مدیرعامل محترم باید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.» 
 
یکی باید برود
کارازکار گذشته وجواد نکونام وفرشید سمیعی رودرروی هم ایستاده‌اند. ازقضا هردو نیز درفضای مجازی ارتباطاتی دارند؛ نیروهایی نیابتی‌ که در این فضا علیه یکدیگر می‌جنگند. یک فرضیه مهم هم مطرح است؛ این‌که نکونام یا سمیعی یکی باید برود. همه چیز به دربی بستگی دارد؛ شکست دراین بازی بزرگ یعنی نکونام احتمالا اخراج می‌شود ودرصورت پیروزی این فرشید سمیعی است که باید برود.البته در استقلال همیشه این اتفاقات عجیب و غریب زیاد رخ می‌دهد. این باشگاه کانون حوادث غیرمترقبه است؛ هیچ‌کسی در استقلال از فردای خود خبر ندارد، برعکس باشگاه همشهری یعنی پرسپولیس که درآرامش محض به سر می‌برد. دیروز خبر رسید داود حقدوست اخراج شده اما سمیعی قطعا ازاواستفاده می‌کند،چون نیرویی است که می‌تواندواو به واو حرف‌هایش را به رسانه‌ها بگوید! نکونام نیز مشاوران خود را کنارنمی‌گذارد بنابراین آب آنها در یک جوی نخواهد رفت.برای تعیین تکلیف فقط باید دو روز دیگر صبر کرد. شهرآورد بزرگ پایتخت قرار است در شهر اراک و ورزشگاه امام‌خمینی(ره) برگزار شود. نکونام خوب می‌داند تنها شانس بقایش در استقلال، برد در این بازی است و به همین دلیل دنبال آرامش است. سمیعی اما در موقعیتی قرار گرفته که می‌گویند قصد داشته آرامش باشگاه را به هم بزند. فقط باید تا آخر هفته منتظر ماند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها