۴۳ کشته بر اثر توفان هلین در آمریکا

بر اثر وقوع توفان سهمگین هلین در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب شرقی آمریکا و وقوع سیل و تخریب راه‌ها و مسیرها، تاکنون دست‌کم ۴۳ نفر کشته و برق بیش از ۳ و نیم میلیون مشترک قطع شده است.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۴۷

۴۳ کشته بر اثر توفان هلین در آمریکا

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،بر اثر وقوع توفان سهمگین هلین در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب شرقی آمریکا، تاکنون دستکم ۴۳ نفر کشته شده‌اند.

بر اثر وقوع توفان سهمگین هلین در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب شرقی آمریکا و وقوع سیل و تخریب راه‌ها و مسیرها، تاکنون دستکم ۴۳ نفر کشته و برق بیش از ۳ و نیم میلیون مشترک قطع شده است.

مقامات محلی گزارش دادند بیشترین تعداد کشته شدگان این توفان در ایالت کارولینای جنوبی بوده که در آنجا ۱۹ نفر کشته شدند.

 سی‌ان‌ان گزارش داده در ۶ ایالت آمریکا در پی وقوع توفان‌های استوایی وضعیت اضطراری اعلام شده است. این توفان از حیث قدرت ویرانگری در سطح یا رده چهارم طبقه‌بندی شده و سرعت وزش آن پیش از حرکت به سمت جورجیا و تنسی و کارولینای شمالی و جنوبی ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شد، اما عصر روز گذشته از شدت وزش باد کاسته شد، اما بارش شدید باران همچنان ادامه دارد.

توفان هلین که از آن به عنوان توفانی بسیار خطرناک یاد می‌شود شامگاه پنجشنبه ۲۶ سپتامبر در ساحل ایالت فلوریدای آمریکا به سطح زمین رسید و ضمن به بار آوردن خسارات و طغیان آب در برخی مناطق، باعث وقوع رانش زمین، تخریب راه‌ها و مسیر‌های مواصلاتی، کنده شدن درختان، واژگونی قایق‌ها و کشتی‌ها در بنادر شده است.

در حالی که سرویس ملی هواشناسی آمریکا از کاهش سرعت وزش این توفان خبر داده، اما هلین همچنان سیل‌های مرگباری را در بسیاری از مناطق به راه انداخته و نیرو‌های پلیس و آتش نشانی در حال انجام عملیات‌های امداد و نجات در مناطق تحت تاثیر سیل هستند.

تا کنون در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، آلاباما و ویرجینیا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۵۰ نفر از پشت‌بام بیمارستانی در منطقه یونیکوی در ایالت تنسی نجات داده شده‌اند. همچنین بالا آمدن آب رودخانه‌ای در این ایالت باعث شده مسیر حرکت خودرو‌های امدادی و آمبولانس‌ها برای تخلیه و نجات جان بیماران و افراد گرفتار دیگر بسته شود و مقامات مجبور به استفاده از قایق و بالگرد شوند.

علاوه بر این، برای ساکنان حومه رودخانه‌ای در غرب کارولینای شمالی دستور تخلیه و رفتن به مناطق مرتفع‌تر صادر شده است. در منطقه دیگری در این ایالت، سیل و رانش زمین باعث تخریب مسیر‌های بین ایالتی شده است. 

براساس اعلام سرویس ملی هواشناسی، با حرکت توفان به سمت شمال، بیش از ۵۵میلیون آمریکایی تحت هشدار‌های جدی آب و هوایی قرار گرفته‌اند.

روز گذشته ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا با تایید کشته شدن یک نفر بر اثر سقوط تابلوی جاده‌ای به دلیل وزش توفان، از شهروندان ساکن این ایالت خواسته است در مکان‌های امن بمانند. برخی گزارش‌ها حاکی از بالا آمدن آب تا سطح جاده‌ها و منازل مسکونی در برخی نقاط ایالت فلوریدا است.

یک خانواده اهل فلوریدا به رسانه‌ها گفتند که مجبور شده‌اند با شنا از خانه خود خارج شوند، زیرا آب به داخل خانه سرازیر شده و تا شانه‌های آن‌ها بالا آمده بود.

هواشناسان اظهار کردند توفان هلین معمولا توفان بزرگی برای خلیج نیست و اندازه‌اش برابر با قدرت آن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها