جمعی از نویسندگان، شعرا و مداحان به شهادت سیدحسن نصرا... واکنش نشان دادند

چون ذوالفقار علی ایستاده

 خبر شهادت سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان و یکی از چهره‌های اصلی محور مقاومت موجی از اندوه در میان جامعه ایرانی به‌وجود آورد. در این رهگذر اهالی فرهنگ و جمعی از هنرمندان، نویسندگان، شعرا و مداحان واکنش‌های مختلفی به این خبر داشتند و هر یک به قدر سهم خود پیام یا شعری را به اشتراک گذاشتند. برخی از این واکنش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۳۴
نویسنده واکنش جامعه مداحان کشور به خبر شهادت
 
اهالی سینما در سوگ شهید سیدحسن نصرا... 
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما درباره ترور شهید سیدحسن نصرا... توسط رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی نوشت: «سید سال‌ها آرزوی شهادت داشت، از همان دهه ۷۰ شمسی که زعامت حزب‌ا... را برعهده گرفته بود، هر فرعونی بر اریکه کاخ صهیونیستی سرزمین اشغال‌شده تکیه زد او را ابراهیم‌وار و موسی‌گونه در مقابل بت خود دید و هوای حذف او را بر سر داشت، اما همه غافل از این‌که امت محمد‌(ص) و پیروان خون‌خدا، حسین‌(ع) همه عاشقان شهادتند و شهادت آغاز آنهاست نه پایان.از عاشورای سال ۶۱هجری شیعه آموخته که «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی یا سیوف خذینی» و به چشم خود دیده تمام آنها که برای خدا جهاد کرده‌اند، ماناتر از دیگرانی شده‌اند که عافیت‌طلبی کرده‌ و گوشه عزلت را بر مقاومت ترجیح داده‌اند.فرزند برومند موسی‌کاظم(ع) همچون موسی کلیم‌ا...‌(ع) سال‌هاعرصه را برفرعونیان زمان تنگ کرد ودرایام قتل‌عام کودکان مظلوم غزه، فلسطین و لبنان در حالی‌که عزم او دفاع از این مظلومان تاریخ بود در ایام نزدیک به سقوط فرعون زمان به دست شقی‌ترین اشقیا در خون خود غلتید تا بار دیگر سیدی از اولاد زهرا(س) این سرو مقاومت را با خون خود آبیاری کند.شهادت جناب مستطاب سید عزیز مقاومت راه را برای فرعونیان زمان سخت‌تر و نابودی آنها را نزدیک می‌کند و شاید این‌بار هم موسایی که در خانه فرعون بزرگ شده آنها را از اریکه به زیر بکشد.همه ما دل‌مان برای سید تنگ می‌شود، برای صلابتش، برای شور او، برای آرامشش، برای لبخند او، برای نطق‌های آتشینش و برای اشکش در روضه‌خوانی اباعبدا...(ع).سید رفت تا در کنار دوستانش که همه اصحاب حسین (ع) بودند گرد خون خدا جمع شوند و در قهقهه مستانه‌شان «عند ربهم یرزقون» باشند، اما این داغ برای ما دوستدارانش و برای آقای ما سخت و طاقت‌فرساست. عاقبتی این‌چنین نصیب ما «ان‌شاء‌ا... اللهم ارزقنا»همچنین سینماگران دیگری همچون داوود میرباقری، مسعود ده‌نمکی، بابک خواجه‌پاشا، محمدرضا مصباح، سعید پروینی و سید‌علی صالحی از جمله افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی خود به شهادت سیدحسن نصرا... واکنش نشان داده‌اند.
     
قلم‌فرسایی اهالی شعر و ادب در رثای شهید
اهالی شعر و قلم نیز در واکنش به شهادت دبیرکل حزب‌ به یاد شهید سیدحسن نصرا... قلم‌فرسایی کرده‌اند که بخشی از این واکنش‌ها را در ادامه می‌خوانیم؛‌ علی‌محمد مودب، شاعر و فعال فرهنگی در رثای شهید سیدحسین نصرا... سروده است: 
کیست این صاعقه رشید؟
که چون ذوالفقار علی ایستاده
بر فراز دریاهای مشوش نفت و کوه‌های خام چربی
و در شب‌های مضطرب «تل‌آویو» و «حیفا»
می‌سوزاند دماغ موشک‌های ضد موشک آمریکایی را...
علی‌اصغر عزتی‌، پاک نویسنده کشورمان هم در یادداشتی کوتاه نوشت: من برای تو می‌گریم، اما سید عزیز تو برخواهی‌خاست به‌زودی و چشم‌ها را خیره خواهی کرد. منتظر تماشایت در قد و قامتی دیگر می‌مانم! تو آبروی انسان بودی در روزگاری که من دیدم! میلاد عرفان‌پور، شاعر جوان کشور نیز در غم شهادت سیدحسن نصرا... با سرودن غزلی با مطلع چه دارد می‌شود؟ ای داد از این پاییز! نصر‌ا... خودت تکذیب کن اخبار را! برخیز! نصرا...! واکنش نشان داد. گفتنی است احمد شهریار شاعر پاکستانی، حسین اسرافیلی شاعر ایرانی، نغمه مستشار نظامی، فاطمه نانی‌زاد، عاطفه جوشقانیان و فاطمه عارف‌نژاد بانوان شاعر کشور نیز با سرودن غزلیاتی به شهادت سیدحسن نصرا... واکنش نشان دادند.
    
همچنین در پی شهادت جانسوز حجت‌الاسلام سیدحسن نصرا...، دبیرکل شهید حزب‌ا... لبنان جمعی از مداحان برجسته نسبت به این ضایعه دردناک واکنش نشان دادند. 
مهدی سلحشور، مداح اهل‌بیت(ع) در شبکه اجتماعی خود نوشت: سرور و ‎سید مقاومت، بنده صالح، رهبر شجاع و دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر، ‎سید حسن نصرا... به قافله جاویدان ‎شهدا پیوست. مصیبت وارده را به امام عصر(عج) ارواحنا فداه و نایب برحقش ‎امام خامنه‌ای تسلیت عرض کرده و ادامه راهش را فرض بر خود می‌دانیم. 
مهدی رسولی نیز با انتشار استوری در شبکه اجتماعی خود بخشی از پیام مهم رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد: بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌ا... سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. 
مجید بنی‌فاطمه نیز با انتشار استوری در اینستاگرام نوشت:«یا جابرالعظم‌الکسیر؛ ای خدایی که استخوان شکسته را جبران می‌کنی...»
حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان، محمد‌حسین پویانفر، میثم مطیعی، حسین طاهری، ابوذر بیوکافی، سیدامیر حسینی، سید‌حجت بحرالعلوم، محمد اسداللهی، علی پورکاوه و... نیز ازجمله پیرغلامان و مداحان برجسته‌ای بودند که به شهادت دبیرکل حزب‌ا... واکنش نشان دادند. 
     
برپایی مراسم عزا در سراسر ایران
لازم به‌ذکراست‌هیأت‌های مذهبی کشوردرپی شهادت سیدحسن نصرا...،دبیرکل‌حزب‌ا...لبنان باعملیات تروریستی رژیم صهیونیستی، مجالس عزاداری را طی روزهای یکشنبه و دوشنبه برپا می‌کنند. برنامه برخی از جلسات با حضور مداحان سرشناس به این شرح است؛ ویژه‌برنامه شهادت پرچمدار مقاومت شهید سید حسن نصر‌ا... در حرم امام‌رضا (ع) با مرثیه‌خوانی میثم مطیعی و سخنرانی حجت‌الاسلام مروی، حرم حضرت معصومه‌(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مرثیه‌خوانی حسن شالبافان، هیأت نورالرضا با سخنرانی حجت‌الاسلام یوسفی و مرثیه‌خوانی ابوذر بیوکافی و هیأت فداییان حسین شهر اصفهان با سخنرانی حجت‌الاسلام آقامیری و مرثیه‌خوانی مهدی سلحشور، مهدی رسولی و سیدرضا نریمانی برگزار می‌شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها