قدرت سپاه پاسداران در مواجهه با دشمن صهیونیستی و آمریکا، حس غرور و پیروزی را در میان طرفداران بی‌شمار جبهه مقاومت متبلور ساخت

ایران مقتدر؛ فخر مقاومت و امت اسلام

فرامتن حماسه وعده صادق ۲

وقوع عملیات موفقیت‌آمیز و دشمن‌شکن وعده‌صادق ۲ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تبلور حس غرور و امید در بین منادیان آزادی، ظلم‌ستیزی و تسلیم‌ناپذیری در جهان پرتلاطم امروز منجر شد.
کد خبر: ۱۴۷۵۴۵۲
نویسنده محمدمهدی ایمانی‌ پور - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 
در حالی‌که رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان نسل‌کشی و جنایت در غزه و لبنان پس از جنایات اخیرشان در به شهادت‌رساندن سید مقاومت شهید سیدحسن نصرا... (رضوان‌ا... تعالی‌علیه) مدعی تسلط بر میدان جنگ و مشتقات نبرد با جبهه مقاومت بودند، با عملیات قدرتمندانه‌ای مواجه شدند که چاره‌ای جز پذیرش تغییر معادلات خیالی رژیم غاصب صهیونیستی درمیدان، نداشتند.

بدون‌شک این عملیات غرور‌آفرین، فارغ از تاثیر مستقیمی که بر مختصات نبرد با دشمن صهیونیستی و آمریکا در منطقه و جنگ غزه خواهد گذاشت، دارای آثاری فرامتنی و گفتمانی در نظام بین‌الملل بوده. در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست اینکه، عملیات وعده‌صادق ۲ حامل پیام روشنی است که در نام این عملیات نهفته است. این‌که مقاومت بر وعده خود در ایستادگی در برابر ظلم، ستم و حمایت از مظلومان صادق بوده و تسلیم‌پذیر نیست و هرگونه تجاوزی به حریم مقدس آن، با موثرترین و قدرتمندانه‌ترین پاسخ‌های ممکن رو‌به‌رو می‌شود. این وعده صادق، ریشه در اصالت گفتمان مقاومت و آرمان‌های والای آن دارد. این عملیات باردیگر به جهانیان اثبات کرد که مقاومت سنخیتی با سکون، تسامح با دشمنان قسم‌خورده بشریت و تسلیم‌پذیری در برابر ظلم ندارد؛ بنابراین عملکرد جبهه مقاومت در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، ترجمان و تأویلی از گفتمانی است که در بطن این چارچوب فکری - عملیاتی تثبیت شده است.

دومین نکته، شکست عملیات دشمن صهیونی در ایجاد انشقاق در جبهه مقاومت و فاصله‌انداختن بین صفوف حق در نبرد با باطل بود. در حالی‌که جمهوری اسلامی برای انتقام خون شهید هنیه در حال تدارک اقدامی تاثیر‌گذار بود، جریان رسانه‌ای غرب تلاش می‌کرد که رفتار سنجیده ایران را به فاصله‌گرفتن ج.ا.ا  از جریان مقاومت تفسیر نماید، وعده صادق ۲خط بطلانی بر تلاش گسترده تروریسم رسانه‌ای غرب بود.نکته سوم، معطوف به بسط و تقویت گفتمان مقاومت در جهان است.

از ابتدای جنگ غزه تاکنون، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های مشترک واشنگتن و تل‌آویو، تمرکز افکار‌عمومی دنیا بر گفتمان مقاومت و مصادیق آن بوده است.

خیزش جهانی در حمایت از ملت فلسطین، طی یک‌سال اخیر بی‌سابقه بوده و همین موضوع، نقطه‌عطفی در تاریخ مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی محسوب می‌شود. پس از شهادت سید مقاومت، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بار دیگر در صدد تمرکززدایی از این گفتمان و القای شکست و محدودیت آن در میدان و فرامتن میدان برآمدند.

عملیات وعده‌صادق ۲، این تصویرسازی کاذب دشمن که در مراحل نخستین شکل‌گیری خود بود را باردیگر درهم شکست. تمجید و احساس غرور واقعی ساکنان و شهروندان پنج قاره جهان نسبت به عملیات موفقیت‌آمیز سپاه پاسداران و تحقیر رژیم اشغالگر قدس در عمق استراتژیک اراضی اشغالی، نماد عینی شکست دشمن در این جنگ روانی و تبلیغاتی محسوب می‌شود.

بدون‌شک، عملیات وعده‌صادق۲ علاوه‌بر بازتنظیم مختصات میدان جنگ به سود جبهه مقاومت فلسطین و لبنان، گفتمان مقاومت و ارزش‌های ذاتی و خدشه‌ناپذیر آن را بار دیگر در معرض دید مستقیم انسان‌ها در سرتاسر دنیا قرار خواهد داد. نکته پایانی، مربوط به فرصت و بستری است که عملیات وعده صادق۲ در روند امت‌سازی در جهان اسلام ایجاد خواهد کرد.

زمانی که قدرت گفتمانی و قدرت میدانی مقاومت در کنار یکدیگر تجلی یابد، تبدیل به مصدر و خاستگاهی مطمئن برای«امت‌سازی» وافزایش انگیزه و اعتماد‌به‌نفس جهان اسلام در گذار از «کثرت»و حرکت به سوی «وحدت» خواهد شد. مبانی و اصول امت‌سازی در جهان اسلام بسیارمحکم و خدشه‌ناپذیر است.

راهکارهای شکل‌گیری امت‌واحده اسلامی نیز از سوی بزرگانی مانند حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مشخص شده و اکنون، در مرحله تبلور و عینی‌سازی این میراث و هویت گرانسنگ در میان پیروان آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی هستیم. قطعا شکست دشمن در میدان، بستر مساعدی را جهت پیشبرد این مرحله سرنوشت‌ساز مهیا خواهد ساخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها