مراقب خریدهای هیجانی طلا باشید

افزایش قیمت‌ها در بازارطلا و ارز و ثبت رکوردهای جدید موجب شد که فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی بر پرریسک‌بودن معاملات در این شرایط تأکید کنند. طلا و سکه هم‌اکنون در مرزی قرار گرفته‌اند که امکان ریزش بالایی دارند؛ چراکه در این سقف‌ها ریسک خرید به‌شدت بالا رفته است.
افزایش قیمت‌ها در بازارطلا و ارز و ثبت رکوردهای جدید موجب شد که فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی بر پرریسک‌بودن معاملات در این شرایط تأکید کنند. طلا و سکه هم‌اکنون در مرزی قرار گرفته‌اند که امکان ریزش بالایی دارند؛ چراکه در این سقف‌ها ریسک خرید به‌شدت بالا رفته است.
کد خبر: ۱۴۷۸۲۹۰
 
هرچند عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه، مخصوصا در روزهای اخیر ناشی از افزایش محسوس قیمت طلای جهانی و صعود اونس طلا به کانال ۲۷۰۰دلار است، امابخشی ازاین افزایش قیمت‌ها هم به‌خاطر افزایش قیمت ارز در بازار است. بانک مرکزی از بسته جدیدی برای مدیریت این بازار رونمایی کردکه روند افزایشی قیمت سکه رامتوقف وسبب نزولی‌شدن قیمت‌ها شد. طبق قیمت‌های اتحادیه طلا و جواهر، تا لحظه تنظیم این گزارش در عصر روز گذشته قیمت سکه طرح جدید ۵۵میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴۸ میلیون و ۹۰۰هزار تومان و هرگرم طلای ۱۸عیار نیز در حدود ۴میلیون و ۳۳۵ هزار تومان بود. 
 
ضرب و عرضه انواع سکه به تاریخ هر سال
بانک مرکزی اعلام کرد: به‌زودی انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال تولید و عرضه می‌شود. همچنین از هفته جاری، میزان عرضه و فروش سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافت و معاملات حراج انواع سکه طی سه روز در هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) برگزار خواهد شد. بانک مرکزی با تشریح دلایل افزایش یکباره قیمت سکه تأکید کرده که با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی طلا و از طرف دیگر تشدید معاملات سفته‌بازی طلا، نرخ موجود سکه در بازار شدیدا حبابی است و احتمال ریزش آن وجود دارد، بنابراین به مردم عزیز توصیه می‌شود در صورت نیاز خرید خود را از طریق مرکز مبادله ارز و طلا انجام دهند. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران هم درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: از حدود یک ماه پیش قیمت اونس جهانی روند افزایشی گرفت و حدود ۲۲۰دلار بالا رفت. بر همین اساس نیز در بازارهای داخلی متأثر از افزایش اونس جهانی شاهد رشد قیمت بودیم. نادر بذرافشان افزود: طی یک ماه گذشته به‌صورت تدریجی افزایش قیمت داشتیم‌، ولی از اواسط هفته گذشته روند افزایش قیمت‌ها شدت گرفته است. بخشی از این رشد قیمت مربوط به افزایش تدریجی اونس جهانی، بخشی مربوط به نوسانات بازار ارز در داخل و بخشی هم متأثر از تنش‌ها و اخبار سیاسی و اقتصادی در منطقه غرب آسیا بوده است. 
 
خریدهای هیجانی زیاد شد
عضو هیأت‌مدیره اتحادیه طلا نیز گفت: مردم با رفتارهای هیجانی‌شان باعث افزایش تقاضا برای سکه طلا شده‌اند و در نتیجه حباب سکه طلا بسیار بزرگ شده است. عبادا... محمدولی افزود: بیشترین عاملی که در قیمت طلای داخلی تأثیر‌گذار است، تغییر قیمت اونس جهانی است. طی ۵۰ سال گذشته اولین‌بار است که اونس جهانی طلا به بالای ۲۷۰۰دلار رسیده است. کارشناسان تأکید دارند که افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تداوم نخواهد داشت و ممکن است افراد در صورت خرید در قیمت‌های بالا متضرر شوند. 
newsQrCode
برچسب ها: طلا بازار طلا حراج
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها