قربانی سپس توضیح داد: من سالهاست که موسیقی پاپ ایران، همکاری با اسطورههای جهان و موسیقی فیلم و سریال را تجربه کردهام. بیش از ۱۰۰ آهنگ و نماهنگ برای خوانندگان و هنرمندان مختلف تولید کردهام و چندین قطعه برای سریال و همکاریهای فراوانی هم داشتهام؛ فکر میکنم هر کدام از این کارها سختی خاص خود را دارد، اما در ژانر جهانی به دلیل اینکه دچار محدودیت میشویم و باید همه پازلها به درستی در کنار هم چیده شوند، شرایطی مثل، انتخاب خوانندگان و نوازندگان همراه، انتخاب شعر و چیدمان و آرایش نوع موسیقی و مرحلهی پایانی یعنی ضبط و میکس و مسترینگ بسیار مهم هستند تا با درست چیدن همه اینها بتوانی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنی و برای او تصویرسازی کنی و پیام خود را از طریق آواز به مخاطبین انتقال دهی، معتقدم ژانر موسیقی جهانی، بسیار حساس، لطیف و در عین حال پیچیده و دشوار است و فراز و نشیبهای فراوانی دارد.
این خواننده و آهنگساز که عضو سابق فدراسیون بین المللی موسیقی است در این باره گفت: وقتی چنین فدراسیونی راه میافتد به این معناست که ما تخصص لازم و هنرمندان با تجربه برای تولید آثار زیبا و تاثیرگذار را در اختیار داریم و خواستار این مهم هستیم تا مسئولین مربوطه از خوانندگان و موسیقیدانانی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند حمایت و پشتیبانی کنند. این اتفاق میتواند باعث رشد فرهنگی ما شود چرا که اساس موسیقی ملل یعنی هم آوایی خوانندگانی که شاید نقاط مشترکی از نظر زبان، مکان جغرافیایی زندگی، فرهنگ و رسوم و دین و خیلی از چیزها با هم ندارند، اما در موضوعاتی مثل عشق، صلح، و آرامش این هم آوایی به یک اتفاق بزرگ و شگفت انگیز تبدیل میشود و این زیباست.
او ادامه داد: علاوه بر شناسایی استعدادهای نو و جوانی که باید در این حوزه کشف شوند، میتوان از دیدگاه دیگری نیز این موضوع را بررسی کرد که گسترش موسیقی جهانی باعث میشود تا نقاط کور و نقاط ضعف خود را متوجه شویم به این معنا که متوجه میشویم در چه زمینههایی کمبود داریم تا در صدد رفع آنها تلاش کنیم.
قربانی نقد موسیقی را اقدام پسندیدهای عنوان کرد که باید در حوزه موسیقی بخصوص در ژانر جهانی وجود داشته باشد و در این راستا افزود: به نظر من در این سالها کمتر به موسیقی جهانی پرداختیم و نقادان زیادی در حوزه موسیقی نداریم و این امر باعث میشود که هنرمندان نقاط ضعف خود را متوجه نشوند و در اشتباهات خود باقی بمانند و مسیر پیشرفت آنها به سمت و سوی درجا زدن و حتی پسرفت کشیده شود! البته همه این موارد به انعطاف پذیری و درک درست هنرمندانی که مورد نقد قرار میگیرند بستگی دارد و همچنین نوع نقد باید کارشناسانه، اصولی و خالی از بیان سلیقهی شخصی باشد.
او دربارهی راههای جذب مخاطب در ژانر موسیقی جهانی هم گفت: جذابیت موسیقی بسیار مهم است اگر در قطعهای جذابیت وجود داشته باشد به راحتی میتوانیم مخاطب را با خود همراه کنیم.اینکه یک قطعهی موسیقی چقدر پتانسیل این را دارد که بتواند مورد پسند عموم مردم قرار بگیرد جای بحث دارد، اما اساسا روند درست شکل گیری یک موسیقی ارزشمند و عام پسند به نوع عملکرد تیم سازندهی آن بستگی دارد و نقش خواننده و تهیه کننده در این راستا بسیار مهم و حیاتی است و درنهایت این تولید کننده موسیقی است که باید تشخیص دهد موسیقی اش تا چه حد انتظارات شنونده را برآورده میسازد.
قربانی در پایان توصیهای هم به نسل جوان داشت: خودتان و توانایی هایتان را باور کنید تا دیگران هم شمارا باور کنند. اگر خودتان به کارتان باور قلبی داشته باشید در مسیر تلاش برای پیشرفت و توسعهی فردی قرار خواهید گرفت. من در کودکی، رویای همکاری با اساتیدی مثل پیتر بالتس را داشتم و در ۳۰ سالگی توانستم این رویا را محقق سازم، چون از صمیم قلب خواستم و برای آن تلاش کردم، تمرین و ممارست و صبر را سرلوحه کار خودتان قرار دهید و هرگز ناامید نشوید، شما در نهایت تبدیل به چیزی میشوید که در اندیشهی آن هستید...
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه