عناوین خبری روزنامه‌های صبح امروز

نامه دفتر هاشمی به مجلس

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون نامه دفتر هاشمی به مجلس،جنایت در اتاق ملاقات زندان،شایعه مضحک «پایان جهان» از کجا نشأت گرفته است،فراستی:سینما نه مطب دکتر است نه جای شعار دادن،آخرین بودجه برای دولت دهم،پول دارو در خدمت مسکن مهر،تاخیر در واگذاری مسکن مهر پرند،معاون اول احمدی نژاد متهم است،ابهام در سرنوشت کاک جلال،جمع‌آوری زمستانی نقدینگی و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۳۵۰۱۵
نامه دفتر هاشمی به مجلس

آرمان:نامه دفتر هاشمی به مجلس

حتی توضیحات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه هم باعث نشد که برخی تندروها از هجمه به مهدی ‌هاشمی منصرف شوند. روز دوشنبه بود که حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بیان اتهامات مهدی خودداری کرد و وکیل مهدی ‌هاشمی هم که با آرمان گفت‌وگو داشت از بیان اتهامات او خودداری و تاکید کرد: هیچ فرد یا رسانه‌ای حق بیان یا انتشار اتهامات موکلم را تا زمان تشکیل دادگاه ندارد اما اکنون حمید رسایی می‌گوید که اتهام مهدی‌ ‌هاشمی اقتصادی است. زمانی که مهدی ‌هاشمی در ایران نبود اتهاماتی را به او منتسب می‌کردند و حالا هم که بازگشته بار دیگر اتهامات را تکرار و علاوه بر آن، اتهامات جدیدی را به ظن خود به پرونده‌ای که گویا دست‌نوشته خودشان است، اضافه می‌کنند. جالب اینجاست هر اتهامی که وجود خارجی دارد را به مهدی ‌هاشمی نسبت می‌دهند و ادله‌ای برای این اتهامات بیان می‌کنند که خودشان هم می‌دانند اگر این اتهامات درباره مهدی ‌هاشمی ثابت شده بود، قطعا دستگاه قضایی شدیدتر برخورد می‌کرد.

ایپزود اول: وقتی مهدی به ایران بازگشت

پسر آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در شب دوم مهرماه به ایران آمد و آن شب را در منزل پدری گذراند. او روز سوم مهرماه طبق قولی که داده بود به دادسرای اوین رفت و با نظر مسئولان آنجا برای انجام تحقیقات بیشتر به زندان منتقل شد. در اینباره دادستان کل کشور می‌گوید: در این پرونده (مهدی ‌هاشمی) جهت، بیم فرار نبوده اما به‌جهت بیم امحاء آثار جرم و به‌جهت بیم تبانی با بعضی از افراد بازداشت موقت صورت گرفت و این بازداشت نزدیک به 3ماه به طول انجامید. همچنین بازپرس این نظر را داشت که اگر افرادی هنوز در رابطه با این پرونده دستگیر نشده‌اند و تحقیقات لازم انجام نشده، اگر فرد آزاد شود ممکن است تبانی صورت گیرد. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: طبق قانون بعد از 2ماه باید قرار بازداشت موقت، مجددا تمدید شود و به‌نظر متهم برسد و اگر اعتراض شد به دادگاه برود. بعد از 84 روز که از بازداشت موقت مهدی ‌هاشمی که در انفرادی هم بود گذشت، قرار مجرمیت صادر و تحقیقات به اتمام رسید که بیم تبانی را مرتفع دانستند و قرار بازداشت وی به قرار وثیقه تبدیل شد.اما برخی مانند رسایی سعی دارند این‌گونه القا کنند که مهدی ‌هاشمی برای آنچه آنها تخلف می‌نامند در زندان بوده و با تبعیض نسبت به سایر زندانیان بعد از 80 و اندی روز آزاد شده است.

ایپزود دوم: مهدی ‌هاشمی در دوران زندان

مهدی ‌هاشمی حدود 3ماه را در زندان گذراند و به گفته سخنگوی قوه قضائیه این روزها را در سلول انفرادی به‌سر می‌برده است. برخی از مخالفان آیت‌الله این‌گونه به شانتاژ مشغول بودند که وضعیت مهدی در زندان به مراتب بهتر از زندانیان دیگر و از امکانت وسیعی بهره‌مند است اما در واقع او در شرایطی همانند سایرین بود که دادستان تهران هم به آن اذعان دارد. مهدی در این مدت چند روز را به‌دلیل بیماری قلبی در بیمارستان سپری کرد که این رویه بسیار معمول و طبیعی است آنچنان‌ که بسیاری از زندانیان دیگر هم درصورت بروز مشکل به بیمارستان منتقل می‌شوند.

ایپزود سوم: مهدی ‌هاشمی پس از زندان

با قرار تودیع وثیقه مهدی از زندان آزاد شد و بار دیگر به خانه پدری بازگشت. پس از آزادی او بود که نقشه‌های فرصت‌طلبان نقش بر آب شد چراکه آنها تصور می‌کردند با اتهاماتی که آنها در مغز خود ساخته و پرداخته‌اند، می‌توانند دستگاه قضایی را تحت تاثیر این غوغاسالاری قراردهند تا مهدی ‌هاشمی در زندان بماند اما دریغ که تیرشان به سنگ خورد و مهدی آزاد شد تا زمان برگزاری دادگاه بتواند به امورش رسیدگی کند. از جمله تلاش‌های این افراد انتشار چند نوار صوتی منتسب به مهدی بود که هنوز از سوی هیچ نهاد یا شخص مهدی ‌هاشمی تایید نشده است. دادستان کل کشور درمورد این نوارها گفته است: «این مساله قابل تحقیق است یعنی باید در تحقیقات اثبات شود وگرنه صرف ادعا و تکذیب قابل اتکا نیست، بلکه بستگی به بررسی نهایی و مشخص شدن نتیجه تحقیقات دارد.» اما افرادی مثل رسایی زودتر به بررسی این نوار صوتی پرداخته و درباره آن گفته است: «در آستانه دادگاهی که حاشیه‌های اسناد آن در قالب چند نوار صوتی امروز در فضای مجازی منتشر می‌شود، باز با توصیه و سفارش دیگران به داخل ایران بازمی‌گردد» اما اکنون این سوال مطرح است که بیم آنها از چیست؟ چرا اصرار دارند مهدی باید در زندان می‌ماند؟

ایپزود چهارم: وثیقه‌ای که سبب تشکیک شد

برخی چشم خود را بر وثیقه 10میلیاردی می‌بندند و برخی دیگر می‌گویند که او این وثیقه را از کجا یافته است؟ روز گذشته مهدی کوچک‌‌زاده در مجلس گفته بود: «من می‌خواهم بمیرم که ستار بهشتی مُرد اما یک آقازاده با 10میلیارد تومان آزاد شد. ستار باید قانونی حسابش را پس می‌داد. او گچکاری بود که در رباط‌کریم کار می‌کرد و مهدی ‌هاشمی آقازاده‌ای که با 10میلیارد تومان وثیقه آزاد شد.» درمورد نحوه تهیه وثیقه تا به امروز بسیار توضیح داده شده است که کامل‌ترین آن توضیح وکیل مهدی است. علیزاده‌طباطبایی در اینباره به آرمان گفت: «آقای‌ هاشمی در دزاشیب و در سال‏های قبل از انقلاب یک منزل بزرگ خریده بودند و این خانه در طی سال‏های 56 و 57 محل تشکیل جلسات انقلاب بود. این خانه را بعد از انقلاب آقای‌ هاشمی به فرزندانشان دادند که هر یک از آنها هم برای خود آپارتمانی در آن مجموعه ساختند و مجموعا آنجا 8دستگاه آپارتمان است. ما سند این ملک را در اختیار کارشناس گذاشتیم و کارشناس هم آنجا را ارزیابی کرد و بعد هم سند آنجا را به بازپرس ارائه دادیم و بازپرس هم پذیرفت و سند را به عنوان وثیقه توقیف کرد.»

ایپزود پنجم: مقصر دانستن یا تشکر از قوه قضائیه

این افراد اکنون سردرگم هستند و نمی‌دانند باید از قوه قضائیه به‌دلیل بیش از 80روز حبس مهدی تشکر کنند یا باید بابت آزادی او به این قوه ایراد بگیرند. برای رهایی از این سردرگمی، آنها تصمیم گرفتند تا موضوع جدید و کذبی را مطرح کرده و از این طریق به نیات خود برسند. آیت‌الله‌ هاشمی بارها بر استقلال قوا تاکید کرده و معتقد است نباید با دخالت و فشار مانع انجام وظایف قوا شد و همان‌طور که همگان شاهد هستند، فائزه هم‌اکنون در زندان و درحال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

ایپزود ششم

داستان ادامه دارد.

نامه دفتر هاشمی به مجلس

در پی اظهارات دیروز حمید رسایی در مجلس علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده وی، دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس، ضمن اعتراض به انتشار توهین و تهمت از تریبون مجلس، خواستار اختصاص فرصت پاسخگویی گردید. حمید رسایی، نطق دیروز خود در مجلس را به دادن نسبت‌های ناروا، توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی اختصاص داد. یکی از گل‌واژه‌های دیروز رسایی این بود که مهدی هاشمی براساس اسنادی که نزد وی موجود است، به اراذل و اوباشی که در حوادث سال1388 در خیابان‌ها اقدام به اغتشاش می‌کردند، حقوق می‌داده. البته در ادعای رسایی به اینکه این اسناد چه هستند، هیچ اشاره‌ای نشد و تنها به جمله مدارک آن موجود است، اکتفا شد. رسایی افزود: زورگیرانی که اخیرا با تهدید قمه در خیابان‌ها از مردم باج‌گیری می‌کنند، به دلیل در زندان بودن مهدی هاشمی به این کار دست می‌زنند و اگر مهدی هاشمی در زندان نبود، آنها تحت مدیریت مهدی هاشمی بودند. وی همچین مطالب توهین‌آمیزی را نسبت به آیت‌الله هاشمی بر زبان آورد. دفتر آیت‌الله هاشمی با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس ضمن اعتراض به انتشار این‌گونه توهین‌ها و تهمت‌ها از تریبون مجلس، خواستار اختصاص وقت جهت پاسخگویی گردید. مطابق با آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی، افرادی که از تریبون مجلس علیه آنها مطلبی بیان می‌شود، حق پاسخگویی از همین تریبون را دارند.

جام جم

مهریه 110 سکه‌ای یک گام تا اجرا
ضرغامی: رسانه ملی باید آیینه تمام‌نمای اخلاق اسلامی باشد
جنایت در اتاق ملاقات زندان
وزارت کشور: با تبلیغات زود هنگام نامزدها برخورد می‌شود

کیهان

بحران سوریه به روایت اسناد ویکی لیکس
رئیس جمهور عراق در بیمارستان بغداد بستری شد
آل خلیفه برای سرکوب معترضان منامه را به پادگان نظامی تبدیل کرد
تیر میسان:برنامه هسته‌ای بهانه است غرب با جمهوری اسلامی مشکل دارد

خراسان

شورای نگهبان شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را شفاف‌تر می‌کند
انفجار معدن زغال سنگ طبس 8 قربانی گرفت
شایعه مضحک «پایان جهان» از کجا نشأت گرفته است
ماجرای دوستی خیابانی و قتل پس از ۷۵ روز زندگی مشترک

جمهوری اسلامی

بحث‌های داغ مجلس درباره قانون شکنی‌های ارزی دولت
تقدیر از 70 طرح پژوهشی در جشنواره جوان خوارزمی
مخالفت مجلس با مبلغ پیشنهادی دولت برای برق در سال آینده
خبرهای ضد و نقیض از درگذشت رئیس جمهور عراق

ابرار

 رئیس مجلس:۱+۵ رفتار فریبکارانه دارد
صالحی:ایران و ۱+۵ به این نتیجه رسیده اند که از بن بست فعلی خارج شوند
رییس اتاق بازرگانی :قانون را به شکل نظارت پذیر تصویب کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن:آزادسازی قیمت گذاری مشروط به آزادسازی واردات خودرو شود

رسالت

واکنش صالحی به مواضع واشنگتن:پیشنهاد مذاکره با رفتار خصمانه آمریکا تناسبی ندارد
وزیر بهداشت:70 درصد تجهیزات و مواد دندانی در داخل تولید می‌شود
آل اسحاق:لایحه مالیاتی دولت تصویب شود آثار مخرب دارد
ماموریت‌های سپاه در دهه چهارم انقلاب

قدس

بیمارستان رضوی منطقه گردشگری سلامت
بانک‌ها همچنان وام ازدواج نمی‌دهند
خطر از بیخ گوش وزیر اقتصاد گذشت
فراستی:سینما نه مطب دکتر است نه جای شعار دادن

سیاست روز

بی منطقی غرب در برابر راهکارهای منطقی
آخرین بودجه برای دولت دهم
ورود کلاه‌ آبی‌ها به سوریه ممنوع
کارشناسان هم دست به دعا برده اند

تهران امروز

اخبار ضد و نقیض از درگذشت جلال طالبانی
پول دارو در خدمت مسکن مهر
عبور شاخص بورس از قله 35 هزار
رانت هزاران میلیاردی ارز در جیب کیست؟

آفرینش

فهرست کتب منبع سوالات کنکور 92 منتشر شد
رئیس جمهور:احترام به حقوق ملت ایران به نفع غرب خواهدبود
زمان و خبرهایی از مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون سراسری سال 92
رئیس سازمان بازرسی:مبارزه با دانه درشتهای مفاسد اقتصادی نشان از سلامت جامعه دارد

حمایت

عراق چشم انتظار رئیس جمهور
 رییس دیوان عالی کشور:مجازات قاطع زورگیران مایه عبرت خواهد شد
همان‌پرست مطرح کرد:رفع نگرانی های آژانس مشروط به پذیرش حقوق هسته ای
تاخیر در واگذاری مسکن مهر پرند 

جوان

نزاع اصلاح طلبان با هویت یکدیگر؛اصلی‌ها مدعی بدلی‌ها شدند!
دخالت ناتو در سوریه با عقب نشینی ناوها بعید شد
جلال طالبانی به کما رفت
مرگ سربی 5000 فر در تهران

ملت ما

کدخدایی:مجلس می‌تواند مجری انتخابات ر ا تغییر کند
وزیر بهداشت:دغدغه‌ام سلامت مردم است
قانون خوبی که کامل اجرا نشد
علی مطهری:کمترین چیز عذرخواهی از خانواده ستار بهشتی است
    
مردم سالاری

تردید مسوولان ایرانی از مواضع غرب
احمدی‌نژاد اسامی 300 بدهکار بانکی را اعلام کند
معاون اول احمدی نژاد متهم است
سخنگوی دستگاه دیپلماسی:مسوول پیگیری پرونده خاوری، دستگاه قضائی و امنیتی است

ابتکار

واکنش وزیرخارجه به تمایل آمریکا به مذاکره
ابهام در سرنوشت کاک جلال
حمله شدید رسایی و کوچ زاده به دستگاه قضایی
انفجار مرگبار معدن در کویر ایران

آرمان

خطاهای هدفمندی یارانه‌ها
نامه دفتر هاشمی به هیات رئیسه مجلس
باز انتخابات و بازهم محسن رضایی
 انفجار مرگبار در معدن طبس چ

بهار

زمان و مکان مذاکره آمریکا با ایران
بیانیه‌ای که خبر مرگ سینمای ایران را می‌دهد
علیرضا زاکانی:گزینه دیگری داشتیم از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کردیم
ورود به حوزه شخصی دانشجویان

تفاهم

گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود
همه اعضای تیم اقتصادی دولت باید در مسئله ارز پاسخگو باشند
چک‌های ستاره دار در راه سیستم بانکی
ارائه خدمات درمانی در مراکز غیر مجاز ممنوع!

دنیای اقتصاد

برنامه‌های بانک مرکزی اعلام شد؛جمع‌آوری زمستانی نقدینگی
مواضع ایران در آستانه مذاکرات جدید 
پاسخ‌های ارزی وزیر به مجلس 
شمیرانات از پایتخت منفک می‌شود؟یک جدایی دیگر از تهران 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها