رضایی در جمع مردم تبریز:

باید قول‌های بی‌عمل پایان یابد

رضایی در برنامه پرسش و پاسخ شبکه خبر:

اقتصاد مشکل اصلی ما خواهد بود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی ما اقتصاد است و خود را برای آن آماده کرده‌ام.
کد خبر: ۵۷۰۱۲۴
اقتصاد مشکل اصلی ما خواهد بود

محسن رضایی در برنامه پرسش و پاسخ شبکه ششم سیما در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا اختیارات ریاست جمهوری را برای انجام وظایف خود کافی می‌دانید یا خیر، گفت: مشکل ما در بحث اختیارات نیست بلکه مشکل ما در شفافیت اختیارات است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ظرفیت‌های قانون اساسی گفت: من معتقدم که قانون اساسی ظرفیت‌های مهمی دارد، به عنوان مثال شوراها می‌توانند نقش بسیار مهمی در اداره کشور داشته باشند. البته من قانون شوراها را اصلاح می‌کنم و به این نهاد مهم اختیارات بیشتری خواهم داد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌این کار به این صورت انجام می‌گیرد که یک مدیریت واحد در داخل شهرها صورت بگیرد و امورات دیگر که هم‌اکنون دست وزارتخانه‌ها است به شوراها سپرده شود. من از ملت ایران می‌خواهم که به انتخابات شوراها اهمیت بدهند.

رضایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ من در دولت خود جایگاه شوراها را تقویت خواهم کرد و لایحه‌ای به مجلس خواهم داد تا تمام اختیارات داخلی شهرها به شوراها سپرده شود.

وی اظهارداشت: در خصوص سایر ظرفیت‌ها هم می‌توان به اصل 15 و سایر اصول قانون اشاره کرد اما اصل 15 و 19 می‌تواند ظرفیت‌های مناسبی را در اختیار دولت قرار دهد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گلایه برخی از اقوام در خصوص بی‌توجهی به آنها گفت: هر فردی چه کُرد، چه بلوچ و چه آذری  ظرفیت‌های مهمی برای کشور هستند.

رضایی در پاسخ به این سوال که مکانیزم اجرایی شما برای این مسئله چیست، اظهارداشت: قانون اساسی در این باره گفته است که می‌توان در کنار ادبیات فارسی آموزش زبان محلی را نیز داشت و این کار جذابیت بیشتری به فرهنگ ملی ما خواهد داد.

رضایی افزود: ما در خانواده بزرگ اسلامی دارای اقوام متعددی هستیم و یک خانواده بسیار بزرگ هستم ما قبایل مختلفی داریم اگر ما به آنها اهمیت دهیم بالندگی فرهنگی خود را تضمین کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های شما برای بحث کابینه خود چیست، گفت: کارآمدی و تعهد معیار اصلی من در انتخاب وزرا خواهد بود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: انشاءالله من دولتم را از افراد متخصص، کارآمد و فارغ از پیشینه حزبی انتخاب خواهم کرد. من دست هر کسی که به نظام و رهبری معتقد باشد می‌بوسم.

وی در پاسخ به این سؤال که جایگاه منتقدین در انتخابات ریاست جمهوری شما کجاست، گفت: اگر منتقدین حضور نداشته باشند حالت مردابی در کشور به وجود می‌آید من از مرداب سیاسی فرار می‌کنم من از سال 1350 تا الان در کار سیاسی بوده‌ام. من همیشه به انتقادات گوش می‌دهم و به این می‌اندیشم که ببینم آیا حرف منتقدی است یا نه و همین مسئله مرا نجات داده است.

رضایی در پاسخ به این سؤال که تلاش شما در خصوص فرهنگ عذرخواهی چیست، اظهارداشت: من انشاءالله اولیه دولت اخلاق را شکل می‌دهم یکی از ویژگی‌های دولت اخلاق برخورد با تواضع و فروتنی با مردم است و از همه دولتمردان می‌خواهم که با مردم متواشع باشند.

وی افزود: ما باید پاسخگو باشیم اگر مردم ولی‌نعمت انقلاب هستند چرا فقط برای آنها دست تکان می‌دهیم ما باید حرف آنها را گوش دهیم البته من نیز در بسیاری از جلسات از دوستان عذرخواهی کردم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه مهم‌ترین گزینه‌های وی برای تشکیل کابینه و پست‌های کلیدی چیست، گفت: من برای هر وزارتخانه سه نفر را در نظر گرفته‌ام و البته اکثر آنها نیز خبر ندارند و بعضی از آنها ممکن است جزو کاندیداهای انتخاباتی باشند.

رضایی افزود: من از همه استفاده خواهم کرد چرا که شعار ما گذشتن از گردنه سخت اقتصاد و فرهنگ است و نمی‌توان به تنهایی از آنها عبور کرد من به ملت ایران قول می‌دهم که توانمندترین آدم‌های ملت را به صحنه می‌آورم و ان‌شاءالله به آن عمل می‌کنم.

وی اظهارداشت: من 20 سال است درباره اقتصاد ایران مطالعه کردم و می‌دانم ما بالاخره با اقتصاد روبه‌رو خواهیم شد برخی مرا به ملاحظه‌کاری متهم می‌کنند اما من می‌خواهم از این مسئله بالاخره در کار خود استفاده کنم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها