برداشت 5هزارتن لیموترش از باغات استان بوشهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از زمان برداشت لیموترش از باغات استان بوشهر تاکنون بیش از 5هزار تن لیمو برداشت شده است.
کد خبر: ۵۸۵۱۴۹
برداشت 5هزارتن لیموترش از باغات استان بوشهر

به گزارش مهر، ماشاالله احمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 2 هزار و 561 هکتار از باغ‌های استان بوشهر به زیر کشت لیموترش رفته است، افزود: برداشت لیمو ترش از اواخر تیرماه در استان آغاز و تامهرماه ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: امسال 23 هزار تن لیمو از باغ‌های استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، با بیان اینکه شهرستان جم بیشترین سهم را در تولید لیموترش استان دارد به تولید سایر مرکبات پرداخت وتاکید کرد: سطح کشت مرکبات استان بوشهر 3 هزار و 500هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال 42 هزار تن محصول شامل لیموترش، پرتقال، نارنگی و لیموشیرین از باغات استان برداشت شود.

احمدی افزود: برای افزایش تولید در هر هکتار ، کشاورزان از روش‌های آبیاری قطره‌ای بهره می‌برند بگونه‌ای که در شهرستان جم  کشاورزان با تولید21 هزار تن و عملکرد 16 هزار و 500 کیلوگرم درهکتاربیشترین تولید استان را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدی با بیان اینکه برداشت لیموترش تا اوایل مهر ادامه دارد، افزود: لیموی برداشت شده علاوه بر مصرف داخلی به استان های خوزستان فارس و هرمزگان ارسال می شود.

newsQrCode
برچسب ها: لیموترش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها