شرکت گاز: مردم صرفه‌جویی کنند

لیست شهرهایی که گاز ندارند

دمای زیر صفر درجه در اکثر نقاط کشور

در مصرف گاز صرفه جویی کنید

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی هموطنان گرامی، گفت: با توجه به برودت شدید هوا و حاکم شدن دمای زیر صفر درجه در اکثر نقاط کشور از هموطنان گرامی تقاضا داریم با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی زمینه انتقال پایدار این نعمت الهی را در سراسر کشور فراهم آورند.
کد خبر: ۶۴۱۸۷۰
در مصرف گاز صرفه جویی کنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده با بیان این مطلب، افزود: طی روز گذشته (12 بهمن ماه) در بخش های مختلف گازرسانی بالغ بر 540 میلیون مترمکعب گاز در کل کشور مصرف شد که سهم مصرف بخش خانگی از این میزان بیش از 435 میلیون متر مکعب بوده است.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصول صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گفت: استفاده از لباس گرم و کاهش یک بخاری در منزل، تا حد زیادی مصرف گاز را کاهش می دهد، ضمن آنکه تنظیم و قرار دادن دمای موتورخانه بر روی 50 تا60 درجه نیز کمک شایانی در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

بوجارزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 میلیون مشترک در سراسر کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، اظهار کرد: چنانچه هر مشترک بتواند با بکارگیری راهکارهای فوق یک متر مکعب میزان مصرف گاز را کاهش دهد، در مجموع 20 میلیون متر مکعب معادل تولید یک فاز پارس جنوبی میزان مصرف گاز در کشور کاهش می یابد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر رعایت دمای رفاه (١٨ تا ٢١ درجه) در منازل و سازمان های دولتی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به افزوده شدن بیش از 1.5 میلیون مشترک جدید به جمع مشترکین گاز طبیعی در سال جاری و افزایش نیافتن مناسب ظرفیت تولید گاز، از مشترکان گرامی خواستار کمک و کاهش مصرف، هماننند سال های گذشته هستیم.

وی بر رعایت موارد ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد و افزود: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن وسایل گرمایشی و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز و بازبینی دودکش های آنها از راه های پیشگیری از خطر نشت گاز است، همچنین اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک «H» در پشت بام، دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز محیط های مسکونی که از بخاری استفاده می کنند از دیگر راه های پیشگیری از بروز حوادث است.

بوجارزاده اظهار کرد: تعمیر و سرویس کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی منجمله شوفاژخانه، به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها و سایر تجهیزات موجود، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد، عدم استفاده از لوله های آکاردئونی و عدم استفاده از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که بایستی مشترکین عزیز به آنها توجه داشته باشند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: هم اکنون شرکت ملی گاز ایران با مدیریت توزیع گاز در کشور سعی دارد استمرار تامین گاز در تمام نقاط کشور را فراهم آورد و از هموطنان انتظار داریم با مدیریت مصرف، این شرکت را در راستای خدمات رسانی مستمر و تامین پایدار گاز یاری رسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها