برخی از عرضه کنندگان پوشاک خارجی با تبلیغات غیرواقعی و طرح عناوینی همچون حراج واقعی، فروش فوق العاده، OFF و حراج به علت تغییر شغل، درصدد فروش و کسب سود بیشتر از مردم در ایام پایانی سال هستند.
به گزارش جهان صنعت، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال به ویژه در آستانه بهار، خریدهای نوروزی انواع پوشاک از جمله پوشاک، کیف و کفش افزایش می یابد و امکان دارد برخی از عرضه کنندگان اقلام خارجی یادشده با تبلیغات غیرواقعی و طرح عناوینی همچون حراج واقعی، فروش فوق العاده،OFF و حراج به علت تغییر شغل، درصدد فروش و کسب سود بیشتر باشند.
در همین رابطه مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از شگردهای فروشندگان پوشاک در بازار در آستانه شب عید خبرداد و گفت: بر همین اساس مردم نباید فریب این گونه تبلیغات را بخورند و پس از مقایسه قیمت و کیفیت با محصولات مشابه در سایر فروشگاه ها، اقدام به خرید کنند ضمن اینکه برگزارکنندگان فروش فوق العاده نیز باید مجوز لازم را از اتحادیه مربوطه کسب کرده باشند.
وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای سودجو نیز برای کسب سود نامشروع، تلاش دارند تا با به اشتباه انداختن مشتری، یک اسم خارجی را انتخاب و مارک درست کرده و کالای ایرانی خود را به نام کالای خارجی به فروش برسانند در حالی که این مارک و برند، وجود خارجی ندارد و پوشاک فروخته شده تحت آن نام در کارگاه های زیرپله ای تولید شده است.
مولاخواه با بیان اینکه برخی از فروشندگان از فرصت خریدهای مردم در ایام پایانی سال سوءاستفاده کرده و کالاهای قاچاق را به مردم می فروشند، خاطرنشان کرد: برخی فروشندگان، پوشاک خارجی را به شکل عمده و با قیمت اندک وارد کشور کرده و پس از چسباندن مارک های خارجی و حتی دستکاری در مشخصات پارچه آن را به عنوان جنس مارک دار و اورجینال به فروش می رسانند که این تخلفی آشکار است و در سایر کشورها مستلزم پرداخت جریمه سنگین است.
وی اظهار داشت: در کشورهای دیگر قوانین به روشنی علیه متخلفان تدوین شده و بدون اغماض به اجرا درمی آید و در نتیجه، اندیشه تخلف به ذهن کسی خطور نمی کند. مولاخواه اظهار داشت: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک باید مراقب رفتار خود در بازار داغ خریدهای مردم در شب عید باشند ضمن اینکه توجه داشته باشند که تولید و فروش کالای تقلبی نه تنها از نظر عرف، شرع مقدس و قانون ناپسند است بلکه در جامعه بدبینی و بی اعتمادی ایجاد می کند که در درازمدت خسارت سنگینی به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی وارد خواهد کرد. این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: نصب برچسب قیمت یک الزام قانونی است و تمامی عرضه کنندگان پوشاک مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، قیمت واحد کالا را به طور روشن و مکتوب و به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.|اقتصاد ایرانی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد