نمونهٔ اولیهاش، اصلاح شدهٔ هواپیمایی است که قبلاً به عنوان هواپیمای آموزشی MIG-29M2 خدمت میکرد.
تعداد 10 فروند از نمونهٔ اولیهٔ آن تا به حال ساخته شده که فعلاً در حال گذراندن آزمایشات میدانی وسیعی هستند.
میگ 35 را میتوان در ردهٔ هواپیماهای میان وزن طبقهبندی کرد، چرا که بیشینهٔ وزن پرش آن 30 درصد افزایش یافته است که فراتر از معیارهای طبقهبندی قبلی اش است.
شرکت MIG ابتدا رسماً MIG-35 را در سطح بینالمللی در نمایشگاه صنایع هوایی هند در سال 2007 ارائه داد.
MIG-35 رسماً زمانی رونمائی شد که سرگئی ایوانوف، وزیر دفاع روسیه از کارخانهٔ ماشینسازی «لوخوویتسکی» (MAPO MIG) بازدید کرد.
نمونهٔ تک سرنشین آن با نام MIG-35 و نمونهٔ دو سرنشین آن نیز با نام MIG-35D شناخته میشوند.
این جنگنده سیستمهای تسلیحاتی و الکترونیک هوایی را به شدت بهبود بخشیده است.
همچنین به نحو بسیار چشمگیری رادار جدید AESA و به صورت منحصر به فردی سیستم مکانیاب نوری (OLS) را ارتقا داده است که هواپیما را از چنگ سیستمهای رهگیری کنترل زمینی خلاص میکند و آن را قادر میسازد که مأموریتهای چند منظورهٔ مستقلی را به انجام برساند.(پدال)
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد