نقش ژن در بی‌علاقگی به درس و مدرسه

جام جم سرا- محققان دریافته‌اند که بی‌توجهی کودکان به درس و مدرسه همیشه از سر تنبلی نیست، بلکه ریشه در ژنی دارد که از والدین خود به ارث برده‌اند.
کد خبر: ۷۸۶۸۵۹
نقش ژن در بی‌علاقگی به درس و مدرسه

محققان دانشگاه ایالت اوهایو ۱۳ هزار دوقلو را از ۶ کشور جهان مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند انگیزه یادگیری در ۴۰ تا ۵۰ درصد این کودکان متفاوت است. آنها گفته‌اند که این اختلافات از تفاوت در ساختار دی‌ان‌ای آن‌ها منجر شده است.
این نتیجه برای دانشمندانی که عوامل محیطی مانند خانواده و معلمان مشترک را علت اصلی بی‌علاقگی کودکان به درس و مدرسه می‌دانستند، بسیار تعجب‌آور و در حالی است که عوامل محیطی مشترک کمترین تاثیر و ژنتیک بیشترین تاثیر را در ایجاد انگیزه یادگیری کودکان دارد.
به گفته استیفن پترین، دستیار نویسنده این مطالعه، نتایج تحقیق مذکور با بررسی داده‌هایی از کشور‌ها، سیستم‌های آموزشی و فرهنگ‌های مختلف بدست آمده و در تمام موارد این نتیجه صدق می‌کند. این یافته‌ها نشان می‌دهد قبل از اینکه والدین، معلمان و کودکان را مقصر بی‌توجهی به درس بدانند بهتر است کمی بیشتر فکر کنند؛ شاید هیچ‌کس در این مسأله مقصر نباشد.
یافته‌های حاصل از این پژوهش در مجله تفاوت‌های شخصی و شخصیتی به چاپ رسیده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
سهم پزشکان سهمیه‌ای

ضرورت اصلاح سهمیه‌های کنکور در گفت‌وگوی «جام‌جم»‌با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت

سهم پزشکان سهمیه‌ای

نیازمندی ها