این گاو بی اعصاب با تیراژ تنها 500 دستگاه در سراسر دنیا، اولین سری از لامبورگینیهای روباز تاریخ است که به حروف SV ملقب میشود.
در بخش فنی همان پیشرانه 6498 سیسی V12 تنفس طبیعی 740.2 اسب بخار قدرت در 8,400 دور بر دقیقه و 690 نیوتونمتر در 5,500 دور بر دقیقه تحویل میدهد تا بهوسیله جعبهدنده 7 سرعته ISR و از طریق سامانه 4WD هالدِکس (Haldex) نسل چهارم به هر چهارچرخ منتقل شود.
علاوه بر پیشرانه، سامانه تعلیق مغناطیسی انطباقی (Magneto Rheological)، تعدیلهای pushrod و سامانه فرمان پویای لامبورگینی (LDS) نیز دقیقاً همانند نسخه کوپه SV هستند.
وزن خشک نسبت به اونتادور LP700-4 رودستر 50 کیلوگرم سبکتر شده و به 1,575 کیلوگرم رسیده است.
نسبت اسب بخار/وزن 2.1 کیلوگرم بر اسب بخار به این رودستر خاص امکان شتابگیری از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 2.9 ثانیه (0.1 ثانیه کندتر از کوپه SV) میدهد؛ درنهایت هم میتواند سقف سرعت 350 کیلومتر بر ساعت (217 مایل بر ساعت) را ثبت کند.
به گزارش پدال، اولین سوپرولوچه روباز تاریخ دو ویژگی جذاب دارد: یکی شیشه عقب فعال که در حالت بسته (هنگام نبود سقف) سروصدا و باد داخل کابین را کاهش میدهد، با پایین بردن آن نیز میتوانید نوای دلانگیز پیشرانه را در بالاترین حد ممکن گوش کنید.
دیگری سقف دوتکه فیبر کربنی (hardtop) که بیشترین استحکام را با ارتفاع بسیار پایین توأمان دارد.
بد نیست بدانید وزن هریک از پنلهای سقف تنها کمتر از 6 کیلوگرم است و هردو باهم بهراحتی در محفظه بار کوچک جلو جای میگیرند.
همچنین لامبورگینی مدعی است ساختار سقف در تونل باد مورد بهینهسازی قرارگرفته و این نسخه ازنظر حداکثر سرعت هیچ فرقی با نسخه کوپه نخواهد داشت.
قیمت پایه اونتادور SV روباز در بازار اروپا 357,000 یورو (بدون مالیات) و در بازار آمریکا 530,075 دلار است؛ تحویل به مشتریان هم طبق برنامهریزی لامبورگینی از اوایل سال 2016 میلادی آغاز میشود.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش