رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در گفت‌وگو با جام‌جم:

ایران و ترکیه مکمل یکدیگرند

مذاکره آنکارا با بغداد برای آزادی گروگان‌های ترک

درحالی که یاد و خاطره حمله سال گذشته داعش به کنسولگری ترکیه در موصل عراق و گروگان گرفتن 48 نفر از کارکنان، نیروهای امنیتی و سرکنسول ترکیه از ذهن‌ها پاک نشده است، در اقدامی تازه گفته می‌شود 18 کارمند ترکیه در ورزشگاهی در حال ساخت در شهرک «صدر» در شرق بغداد ربوده شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۱۹۷۳

در همین رابطه یکی از افسران پلیس عراق گفت 17 تبعه ترکیه به دست افراد مسلح و نقابدار که سوار یک وانت بودند ربوده شدند. نعمان کورتولموش، سخنگوی دولت ترکیه ضمن تائید ربوده شدن 18 تبعه این کشور در بغداد اظهار کرد: مذاکرات با مقامات عراقی برای آزادی شهروندان ترکیه آغاز شده است. گفته می‌شود سه نفر از ربوده‌شدگان مهندس و بقیه کارگر هستند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است اما احتمال می‌رود داعش پشت پرده این اتفاق باشد.

این روزها تنش بین داعش و دولت ترکیه بالا گرفته است . در تازه ترین اقدام گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی رجب‌طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه را به دلیل همکاری با ائتلاف آمریکا علیه این گروه تروریستی به اعدام محکوم کرده است. داعش در این بیانیه، اردوغان را به دلیل همکاری با ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه این گروه تروریستی «مرتد» خوانده است. دولت ترکیه از مدت‌ها پیش به دلیل اهمال در مبارزه با گروه تروریستی داعش هدف انتقاد کشورهای غربی قرار داشت. از استانبول نیز خبر می‌رسد پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرات مخالفان در خیابان معروف «استقلال» این شهر که به عملیات نظامی آنکارا علیه پ‌ک‌ک و سیاست‌های رئیس‌جمهور معترض بودند، به خشونت متوسل شده است. پلیس ترکیه از گاز اشک‌آور، گلوله‌های فشرده پلاستیکی و آب با فشار قوی علیه تظاهرکنندگانی که به حملات نظامی اخیر آنکارا علیه کردها اعتراض داشتند، استفاده کرد. پلیس یک عکاس را که در حال همکاری با فرانس‌پرس و عکاسی از دستگیری معترضان بود، دستگیر کرد اما با دخالت همکاران این عکاس و اثبات خبرنگار بودن او، وی آزاد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد زیرا از ناحیه بازو آسیب دیده بود. یک عکاس خبرگزاری آناتولی نیز در این تظاهرات زخمی شد. در این تظاهرات همچنین 14 نفر دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها