به گزارش جام جم آنلاین ، محسن پور سید آقایی در حاشیه مراسم آغاز پروژه برقی شدن خط ریلی مشهد - تهران گفت: افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی در مسیر مشهد - تهران یکی از آرزوهای دیرینه مجاوران و زائران حرم رضوی بود که به حول قوه الهی امروز وارد فاز اجرایی شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان ریلی خراسان رضوی و خط مشهد- تهران و بالعکس، افزود: فاز نخست افزایش ظرفیت ناوگان ریلی مشهد با ایجاد زیر ساخت هایی از جمله هوشمند سازی سیستم کنترل، افزایش تعداد سکوها و همچنین برقی شدن خط مشهد-تهران انجام می شود.
وی اظهار کرد: برقی کردن مسیر ریلی مشهد-تهران نیاز به دو میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه امید است این پروژه در ظرف مدت ۴ سال به بهره برداری برسد ادامه داد: با بهره برداری این پروژه و بهره گیری قطار های سریع السیر با سرعت ۲۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر مشهد- تهران در کمتر از ۶ ساعت انجام خواهد شد.
سیستم های ایستگاه راه آهن مشهد هوشمند شد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از نوسازی و تجهیز سیستم های کنترل ایستگاهی راه آهن مشهد خبر داد و گفت: سیستم های کنترلی ایستگاه مشهد قدیمی بود که خوشبختانه نوسازی و به سیستم های هوشمند تجهیز شد.
وی با بیان اینکه سوزن بندی مسیر مشهد به طور کامل اصلاح شده است ادامه داد: قطار ها پیش از این در مشهد با تاخیر وارد و یا خارج می شدند که با هوشمند سازی سیستم های موجود این مشکل نیز رفع شده است.
آقایی همچنین به افزایش تعداد سکوها در این ایستگاه اشاره کرد و افزود: تعداد پذیرش قطارها در این ایستگاه نیز افزایش یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: افزایش ظرفیت شبکه، افزایش ظرفیت ایستگاههای اصلی، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهمترین مزایای طرح برقیسازی این خط ریلی است.
منبع: مهر
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد