پنجره

استریپ، خاله «مری پاپینز» می‌شود

مریل استریپ که از سوی منتقدان سینمایی لقب یک بازیگر کلاسیک را گرفته، در فیلمی با حال و هوای کلاسیک بازی می‌کند. قسمت دوم فیلم کلاسیک و تحسین‌شده «مری پاپینز» در دستور کار تولید قرار گرفته و استریپ، یکی از بازیگران اصلی آن است.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۸

فیلم با نام «مری پاپینز برمی‌گردد» جلوی دوربین می‌رود و راب مارشال کارگردان آن است. این فیلمساز که در کارنامه اش درام‌های موزیکالی مثل «شیکاگو» را دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای کارگردانی قسمت دوم یکی از بهترین موزیکال‌های کلاسیک تاریخ سینما باشد.

استریپ دو سال قبل، در درام موزیکال دیگر این فیلمساز «درون جنگل» هم بازی داشت. در همان زمان، بازی این بانوی 67 ساله در فیلم، بشدت مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

در داستان دومین قسمت «مری پاپینز»، استریپ نقش خاله مری پاپینز را بازی می‌کند. ایفای نقش مری پاپینز هم البته به عهده امیلی بلانت است. فیلمنامه فیلم را دیوید مگی با نگاهی به داستان و کاراکترهایی نوشته که پی‌ال تراورس چند دهه قبل در نوول پرخواننده و محبوب خود خلق کرد.

در داستان فیلمنامه مگی، پرستار پرشوروشر دوباره به جمع خانواده بنکز می‌پیوندد. این بار خانواده ثروتمند بنکز با دوران افسردگی اقتصادی معروف شهر لندن در دهه 20 میلادی روبه‌رو هستند. دو کاراکتر کوچولوی جین و مایکل بنکز داستان قسمت اول، حالا برای خودشان آدم‌های بزرگی شده‌اند. مایکل سه فرزند دارد و جمع خانواده، نیازمند فرد توانایی است که بتواند در این ایام سخت به آنها کمک کند.

کاراکتر مریل استریپ در داستان قسمت دوم «مری پاپینز» اهمیت زیادی دارد. در حقیقت او به کمک مری می‌آید تا بتواند در انجام کارهایش، با موفقیت عمل کند. البته این دو گاهی باهم کل کل هم دارند تا داستان فیلم و شخصیت‌هایشان جذاب‌تر و طبیعی‌تر شود.

استریپ که خود را یکی از طرفداران سرسخت نسخه اصلی و جولی اندروز بازیگر محوری آن معرفی می‌کند، در باره همکاری با دومین قسمت فیلم می‌گوید: «البته نقشی که در فیلم می‌گیرم، برایم بسیار مهم است. اما این طور نیست که فقط به دنبال نقش اصلی باشم.

فیلمنامه، نقش مورد نظر و کارگردان اهمیت بسیار زیادی در انتخاب‌هایم دارند. وقتی نقش پیشنهادی جذاب باشد، دیگر اهمیتی ندارد که مقدارش چقدر است. حتی یک نقش کوتاه هم می‌تواند به اندازه یک نقش بلند و اصلی بدرخشد. شرطش آن است که خوب نوشته شده باشد و در دل داستان، حضوری تعیین‌کننده داشته باشد. «مری پاپینز برمی‌گردد» چیزهای زیادی در خودش داشت که نمی‌شد به آن جواب منفی داد.»

فیلم برای نمایش عمومی در ایام کریسمس و تعطیلات سال 2018 آماده می‌شود؛ بهترین زمان برای نمایش یک فیلم شاد خانوادگی. منتقدان سینمایی معتقدند تماشاگران سینما با این درام موزیکال خانوادگی، با چهره‌ای تازه و متفاوت از استریپ روبه‌رو خواهند شد.

به گفته آنها، استریپ همیشه توانایی آن را داشته که چهره‌ها و بازی‌های متفاوتی از خودش را جلوی دوربین به نمایش بگذارد. همین بازی‌های متفاوت در نقش کاراکترهای متفاوت بوده که او را بارها نامزد دریافت جایزه اسکار کرده است. تماشاگران سینما در سطح جهانی مریل استریپ را تا دو هفته دیگر در کمدی درام شرح‌حال‌گونه «فلورنس فوستر جنکینز» خواهند دید. این خانم ثروتمند که صدای بسیار بدی داشت، تلاش کرد به کمک ثروت خود به یک خواننده اپرا تبدیل شود!

مترجم: کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها