عرفان‌های نوظهور، دام شیاطین

عرفان‌های نوظهور که اغلب ساخته دست بشر برای سودجویی است، گاهی چنان با رنگ و لعاب در جوامع دینی تبلیغ می‌شود که افراد به ویژه جوانان جذب آن شوند. بیشتر عرفان‌های نوظهور به شیطان‌پرستی و دوری از دین ختم می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۱
عرفان‌های نوظهور، دام شیاطین

به گزارش جام جم، افرادی که در پشت پرده مشغول ترویج شیطان‌ پرستی در قالب عرفان‌های نوظهور هستند، از انواع روش‌ها حتی تمایلات جنسی برای جذب جوانان استفاده می‌کنند. مستند بیراهه در برنامه‌ای به موضوع شیطان‌پرستی پرداخت.

در ابتدای برنامه دکتر محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه گفت: در فرقه‌های شیطان‌پرستی از نیازهایی که انسان دارد صحبت می‌کنند. اگرچه می‌گوییم فرقه‌های نوظهور اما از جهتی آنچنان هم نوظهور نیستند. آن زمان که انسان خورشید و بت‌پرستی می‌کرد، به نوعی از انحرافات برخوردار بود. نفی معنویت در دهه‌های اخیر خودش را با انفجاری در قالب فرقه‌های نوظهور و شیطان‌پرستی نشان می‌دهد. رویکردهای مختلفی برای این فرقه‌ها وجود دارد، برخی روان‌شناسانه و برخی با رویکرد درمانی اقدام به جذب می‌کنند. بسیاری به بهانه انرژی‌درمانی و انرژی‌های مثبت افراد را جذب خودشان می‌کنند. آنچه اهمیت دارد این است که همه آنها برای جذب از متدهای روان‌شناسانه کمک می‌گیرند.

به گفته این استاد دانشگاه، نماد یکی از اصلی‌ترین اجزای این فرقه‌هاست که با آن اقدام به جذب مخاطب می‌کنند. گروه هدف این فرقه‌های نوظهور سرمایه‌های کشورشان هستند و جوانان در تیررس این گروه‌ها قرار دارند. این افراد نمادهای خاص مثل شماره‌های خاص یا نماد‌های طبیعت را انتخاب می‌کنند تا در جذب گروه هدف خود موفق عمل کنند. این گروه‌ها از روان‌شناسی فریب استفاده می‌کنند چرا که با ذهن و رفتار انسان سر و کار دارند و هدفشان جهت‌دهی به این افکار است.

محمدی تاکید کرد: نماد وقتی در مهمانی‌ها یا رسانه‌ای تبلیغ شد، جلب توجه می‌کند. یکی از تکنیک‌های شیطان‌ پرستان برای تبلیغات جلب توجه از طریق هنجارشکنی است. این تبلیغات را در قالب لباس، کفش و مدل مو و ریش در جامعه می‌بینیم.این موارد تکنیک‌ها و ابزارهای روان‌شناسانه‌ای است که بسیاری از جوانان بدون این‌که از ابزار شدن مطلع شده باشند، تبدیل به ابزار تبلیغ شیطان‌پرستی می‌شوند.

تحریک احساس و عاطفه

دکتر خزائی، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مورد نحوه فعالیت‌های فرقه‌های نوظهور و شیطان‌پرستی می‌گوید: سرکردگان این فرقه‌ها در ابتدا احساس و عاطفه طعمه خود را تحریک می‌کنند. استفاده مکرر از عواطف فرد باعث تعلق خاطر او به این نمادها می‌شود. این گروه‌ها قوای حسی افراد را برای جذب تحریک می‌کنند و در مرحله بعد سراغ تولید باور در درون طعمه خود می‌روند تا بتوانند یک جامعه باوری را گسترش دهند. همیشه ظاهر یک فرد به او هویت می‌دهد، بنابراین سرحلقه‌های شیطان‌پرستی ابتدا هویت فرد را بی‌سر و صدا تغییر می‌دهند. وقتی این هویت دستکاری و توسط این افراد مهندسی شد،آن زمان افراد هم هویت را دور یکدیگر جمع‌آوری می‌کنند.

این استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مورد نمادهای شیطان‌پرستی گفت: نماد برای انتقال مفاهیم خاص در کمترین زمان است. این گروه‌ها برای تبلیغ نمادها از مد و مدگرایی استفاده می‌کنند.

به جهنم خوش‌ آمدید

یکی از جذب‌شدگان به فرقه شیطان‌پرستی می‌گوید: رئیس فرقه ما خودش در آهنگ‌هایش می‌گوید که من در جهنم هستم و دوست من به جهنم خوش آمدی، ما در طبقه هفتم جهنم هستیم. او می‌گوید ما همیشه منتظر آتش جهنم هستیم. وی در مورد فرقه‌ای که عضو است، می‌گوید: نماد ما صلیب برعکس حضرت مسیح است. صلیب نماد ارامنه است اما ما آن را برعکس می‌کنیم تا بگوییم دین مسیح را وارونه خواهیم کرد و ما دین برتر می‌شویم. این پسر جوان با اشاره به این‌که بسیار به خون علاقه‌مند است، گفت: تمام دکور مغازه‌ام را با خون تزئین کرده‌ام. ما در برخی مهمانی‌های خاص، مشروب را با خون می‌خوریم. یک روز وقتی حال خوبی نداشتم بازویم را پاره کردم و خون آن را خوردم. نمی‌دانستم چه می‌کنم.

مهمانی‌هایی برای جذب طعمه‌ها

شیطان‌ پرستان علاوه بر استفاده از زیورآلات بسیار با نقوش غیرمعمول، خود را به شکل جنس مخالف آرایش می‌کنند یا با استفاده از لوازم آرایشی خود را به زشت‌ترین شکل ممکن درمی‌آورند.

یکی دیگر از اعضای فرقه‌های نوظهور می‌گوید: به نظر من بهشت و جهنمی وجود ندارد. وقتی انسان در این دنیا می‌تواند بهشت و جهنم را برای خودش بسازد، آن دنیا هم می‌تواند این کار را بکند. در دنیای دیگر همه یکسان هستند و فرقی بین آدم‌ها نیست.

وقتی یک انسان بمیرد مثل این است که یکی از چراغ‌ها خاموش شده است، هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد. برخی به این حرف من اعتقاد دارند و می‌دانند با مرگشان هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام مظاهر ‌سیف، استاد دانشگاه و حوزه در مورد فرقه‌های نوظهور و شیطان‌پرستی می‌گوید: این افراد ابتدا در جمع‌های دوستانه مدعی می‌شوند می‌خواهیم ادای شیطان‌پرستان را درآوریم و بازی کنیم. اما کم‌کم اقدامات شیطانی را در قالب بازی به افراد حاضر در مهمانی یاد می‌دهند.

یکی از اعضای گروه‌های شیطان‌پرستان گفت: من به خاطر مهمانی‌ها جذب این فرقه شدم. یکسری مهمانی‌هایی را برگزار می‌کردیم که به ما خوش می‌گذشت. در این برخورد‌ها با ایده‌های جدیدی آشنا شدم که حالت بازی بود. بعدها من با ایدئولوژی شیطان‌پرستان آشنا شده و جذب شدم. یکی از مواردی که باعث شد جذب شوم نوع پوشش و مدل لباس‌هایشان است. من خودم به شخصه دوست دارم عصرها با لباسخاص بیرون بروم که این موضوع در میان آنها رایج بود. اینجوری هم جلب توجه کرده و نگاه مردم را خریده‌ام و هم برای فرقه تبلیغ کرده‌ام. نوع لباس‌های ما بسیار جذاب است مخصوصا برای نوجوانان. ما نیاز داریم دیده شویم و همین نوع لباس پوشیدن باعث می‌شود تا ما دیده شویم. این لباس‌ها هم باعث دیده شدن نوجوانان می‌شود هم ما فرقه خود را تبلیغ کرده‌ایم. وقتی از طرح‌های خوب مثل طرح‌های شیطان‌پرستی و تصاویر زنان استفاده کنی، جوانان جذب می‌شوند.

به گفته این لیدر شیطان‌پرستی، ساعت‌ها در رابطه با طرح‌های لباس فکر شده و ایده‌ها روی کاغذ پیاده و پس از کامل شدن تبدیل به پوشاک می‌شود تا بتوانیم از این طریق تبلیغات کنیم. الان عصر شکار افکار است و باید بتوانی افکار دوستانت را به دست بگیری و به جایی که می‌خواهی ببری.

یکی از فعالان بازار پوشاک در مورد چرایی ورود لباس‌های خاص با نماد شیطان‌پرستی می‌گوید: وضع بازار پوشاک و تولید چندان خوب نیست. برخی از تولیدی‌ها نیز مجبور می‌شوند به خاطر سود بالا این محصولات را تولید کنند.

یکی از تولیدکنندگان پوشاک که اقدام به تولید پوشاک با نماد شیطان‌پرستی کرده است، می‌گوید: چندی قبل فردی به ما مراجعه کرد و سفارش 700 عدد تی‌شرت داد. او خودش چند مدل برای روی تی‌شرت‌ها تحویل داد. او مجوزی هم به ما نشان داد و گفت طرح‌ها را از ترکیه آورده است. وقتی آنها را تولید کردیم متوجه شدیم این تی‌شرت‌ها به عنوان طرح‌های متحرک استفاده شده و فرد آنها را تن جوانان می‌کنند که تبلیغ شیطان‌پرستی شود.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۰
۰
مقصر دزدها و جنایتكارانی هستند كه با ادعای دینداری دست به اینگونه اعمال میزنند
سلامت مهمان جیب خودتان!

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با سرپرست اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور مطرح شد

سلامت مهمان جیب خودتان!

نیازمندی ها