به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می دهد علت پیروز به نظر رسیدن ترامپ پس از برگزاری مناظره اش با کلینتون در 26 سپتامبر در فضای مجازی فعالیت گسترده بات ها یا ربات های پیام نویس در توئیتر بوده است.
ربات های یاد شده در مجموع نزدیک به یک سوم یا 32.7 درصد از کل توئیت هایی را که در حمایت از ترامپ در توئیتر ارسال شده بود طراحی و منتشر نموده بودند و ارسال این پیام ها تا چهار روز ادامه یافت. تعداد پیام های ارسالی این ربات ها در مجموع 576178 مورد برآورد می شود.
البته هیلاری کلینتون هم از بات برای ارسال پیام در توئیتر استفاده می کند، اما تعداد کل پیام های ارسالی در حمایت از وی در توئیتر 136639 مورد بوده است بنابراین در مقام مقایسه ترامپ دست به خلافکاری های بیشتری برای ایجاد جوی مثبت در دفاع از خود در فضای مجازی زده است.
البته شناسایی این بات ها کار آسانی نبوده و بررسی ها ثابت کرده آنها عمدتا انبوهی از هشتگ ها را در حمایت از یک کاندیدای خاص ارسال کرده اند.
استفاده از انبوه هشتگ ها معمولا نشانه ای از مدیریت حساب های توئیتری توسط ربات ها و نه انسان ها تلقی می شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت