به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منصور معظمی، گفت: هیچ صنعتی در کشور مثل صنعت خودرو نتوانسته از فرصتهای برجام استفاده کند. یکی از سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو، استفاده حداکثری از ظرفیتهای برجام بوده است؛ این در حالی است که خودرو، صنعتی است که با همه اقشار مختلف مردم سروکار دارد. امروز مردم از ۱۰ میلیون خودرو استفاده میکنند؛ یعنی به طور متوسط هر خانوار، دارای یک خودرو است. خودرو امروز یک وسیله لوکس و تشریفاتی نیست، بلکه به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری در زندگی مردم مطرح شده است، بنابراین از جایگاه ویژهای در زندگی مردم برخوردار است.
معاون وزیر صنعت افزود: صنعت خودروسازی در ایران سابقهای ۵۰ ساله دارد؛ اما با وجود این سابقه طولانی، متاسفانه ما خودروساز نیستیم و تنها تولیدکننده خودرو هستیم و خودروساز بنگاهی است که بتواند خودرو طراحی کند و محصولاتی را که طراحی آن توسط خود بنگاه انجام شده است، به بازارهای جهانی روانه کند. بر این اساس و متاسفانه صنعت خودروسازی ایران در این شرایط قرار ندارد و خودروساز نیست؛ بلکه تنها تولیدکننده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
میلیاردها دلار ارز بابت موبایل تبلت فناوری و .... داره از این مملكت خارج میشه ولی ....................
افسوس كه سیاست اقتصاد مقاومتی و .........
ببخشید اینجوری می نویسم شرایط سیاسی ایران جوری هستش كه هیچ چیز هیچ راه حلی در این مملكت جواب نمیده خودمون هم كه شدیم مونتاژكار و كپی كار و مدرك گرا
یعنی اقایان مسئولین خودتونو به در و دیوار نزنید اگه تونستین یك خازن كوچك رو درست كنید و از چین وارد نكردید مرد هستید خودرو كه دیگه بماند
حرف درستی است ما خودروساز نیستیم ، ولی مردم ما حق دارند و میتوانند با این پولی كه بابت خودروهای ساخت داخل می دهند خودروهای باكیفیت تر و با ایمنی بیشتر داشته باشند و این مصداق .... به مردم است