تغییرات برندینگ در سال‌های آینده به چه صورت خواهد بود؟

برندینگ، که در حقیقت مدیریت کردن شهرت کسب‌وکار در دیدگاه مشتریان است، به فرایندهایی گفته می‌شود که در آن زاویه دید مشتری نسبت به برند، اصلاح‌شده و اختیار عمل آن به دست مدیران شرکت‌ها درمی‌آید.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۹۳
تغییرات برندینگ در سال‌های آینده به چه صورت خواهد بود؟

رویکردهای برندینگ (برند سازی) در سال‌های گذشته، کم‌کم به سمت‌وسوی فردی شدن و هدف گرفتن جامعه‌های مشتری خاص پیش رفت و این رویه تا جایی اجرایی شد که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات، به وسواس زیاد در این زمینه کشیده شدند و محصولاتی به بازار عرضه کردند که مشتریان را بیش از راهنمایی، گمراه کرد.

در تحقیقات به‌عمل‌آمده، 80% مشتریان یک برند خاص، تفاوت بین نسخه 2 و 3 یک محصول را متوجه نمی‌شوند!

با توجه به پیچیده شدن بازار و روندهای فعلی اجرای برندینگ، می‌توان پیش‌بینی کرد، راهکارهای برندینگ در سال جاری، گرایشات بیشتری به سمت این 4 روند داشته باشند:

  1. اجرای برندینگ در غالب محتواهای ویروسی با تکیه‌بر نرم‌افزارهای موبایلی

با توجه به افزایش روزافزون استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند و البته نرم‌افزارهای پیام‌رسان چندمنظوره‌ای مانند تلگرام، پیش‌بینی می‌شود کسب‌وکارهای تازه‌کار و البته شرکت‌هایی که ازنظر توان مالی قوی نیستند، گرایش قابل‌توجهی به این بستر داشته باشند. استارت آپ ها به دلیل اینکه بودجه کمی برای معرفی برندشان دارند، به‌سوی تبلیغات در کانال‌های تلگرامی مرتبط و البته استفاده از بات کشیده خواهند شد.

  1. به مشتری قدرت دهید

حق با مشتری است! این جمله همیشه حقیقت داشته و خواهد داشت. با توجه به افزایش کاربری شبکه‌های اجتماعی، افراد، دسترسی بسیاری به اطلاعات خواهند داشت. پس دیگر نمی‌توان چیزی را از مشتری پنهان کرد یا به آن‌ها دروغ گفت.

خطوط هوایی یونایتد ایرلاین در انگلیس، به دلیل عدم شفافیت با مشتریان، هزینه سرسام‌آور حدوداً 800 میلیون دلاری را متحمل شد تا برای سایر کسب‌وکارها، تجربه‌ای باشد تا با مشتریان همدلی کنند.

همراهی با مشتریان و درک نیاز واقعی آن‌ها و همچنین در نظر گرفتن آن‌ها به‌عنوان یک مبلغ برند، آن چیزی است که روند رو به افزایش سال آینده خواهد بود.

  1. فقط شخصیت واقعی برند، هدف اصلی است

دیگر روزگار ایجاد یک شخصیت باهوش و حامی به سررسیده است. این روزها، برندهای زیرک، به سمت صرف زمان بیشتر در تحقیق و توسعه، آزمون‌های تجربه کاربری، تحقیقات برند و استراتژی برند درحرکت هستند تا بتوانند واقعاً شهرت خود را نزد مشتریان مدیریت کنند.

البته این میزان از انعطاف، بیشتر برای کسب‌وکارهای کوچک تأثیرگذار است و آن‌ها می‌توانند به‌راحتی با ارائه صداقت بیش‌ازحد، ارزیابی‌های زیاد و آزمون‌های متعدد، تعداد کم مشتریان را هدف بگیرند.

اما این رویکردی است که در سال آینده، با روند بیشتری برای استارت آپ ها خواهد بود و سازمان‌های بزرگ را نیز مجاب به اجرای آن می‌کند.

  1. شخصی‌سازی و بازهم شخصی‌سازی

یکی از مهم‌ترین روندهای رو به رشد در سال آینده، شخصی‌سازی کسب‌وکار برای مشتریان است. این فعل، باعث می‌شود مشتریان حس وابستگی بیشتری نسبت به سایر کسب‌وکارها داشته باشند که باعث می‌شود هزینه به ازای جذب هر مشتری کاهش بیابد.

بحث این نیست که شما مشتری را وادار به خرید از برند خودتان کنید یا از آن‌ها بخواهید که شعار شما را حفظ کنند. اصل موضوع این است که مشتریان را در تبادل با برند، جایی قرار دهید که بهترین تجربه را از تبادل با برندتان کسب کند.

مطمئناً این ایجاد تجربه عالی، زمانی خواهد افتاد که مشتری‌ها احساس شخصی‌تر شدن خدمات یا محصولات را تجربه کنند و در حقیقت، این محصول را نیاز واقعی خودشان برای رفع مشکل بدانند.

منصور کیارشمشاور برندینگ و بازاریابی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها