در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
پورصمیمی در فیلمی مثل «ناخدا خورشید» ساخته درخشان ناصر تقوایی که علیالظاهر همه چیز باید در خدمت شخصیت اصلی فیلم و وجوه قهرمانی او باشد، چنان در نقشی مکمل خودنمایی میکند که اگر نبود استادی داریوش ارجمند و آن بازی بی همتا، نقش «ملول» بیش از این به چشم میآمد. با این حال پورصمیمی با پشتوانه خوب تئاتریاش و سالها حضور روی صحنه، شخصیتی با شناسنامه به مخاطب ارائه میدهد و نقش دستیار و وردست ناخدا را ماندگار میکند. عیار خوشقلمی و دیالوگهای خوب تقوایی با نحوه بیان نرم و ناز و نمکین پورصمیمی بالاتر میرود. به عنوان نمونه این دیالوگ ملول را با اجرای او پورصمیمی به یاد بیاورید: «بعضیا از ازل با هم دشمنن مثل شو (شب) با روز.»
کارنامه پورصمیمی که از او به عنوان استاد نقشهای مکمل یاد میکنند، پر از نقشهای تراشخورده قیمتی است و هرچه زمان میگذرد، بر بهای آنها در تاریخ سینمای ایران افزوده میشود. بویژه اینکه در سالهای اخیر گزیدهکاری و غیبت این بازیگر کاملا محسوس است و به چشم میآید. هرچند فیلم «برگِ جان» با بازی او این روزها در گروه هنر و تجربه روی پرده است و میتوان بازی او را به نقش پیرمردی زعفرانکار و اهل دل به نام مش رحیم دید. همچنین فیلم دیگری به نام «نرگس مست» که در نوبت اکران قرار دارد.
امیدوارم پورصمیمی را بیشتر از اینها در سینما بینیم و او باز هم با بازیهای خوبش ما را سر شوق آورد. با این حال و عجالتا هروقت که دلمان برای بازیهای خوب پورصمیمی تنگ شد، یادگارهای ذیقیمت او برای تماشا کم نیستند؛ از جامی، نمایشگر دورهگرد «پرده آخر» تا بازیهای خوب و تاثیرگذارش در «آبادانیها»، «عشق طاهر»، «عروس آتش» و «یک حبه قند».
علی رستگار
روزنامهنگار
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد