چرا لباس‌ها بعد از شست‌وشو با ماشین لباسشویی بو می‌دهد؟!

الان شستمش که!

گاهی پس از شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی لباس‌ها بوی بدی می‌گیرد؛ حتی اگر از بهترین برند ماشین لباسشویی نیز استفاده ‌کنید، این اتفاق ممکن است بیفتد. اما دلیل بوی بد لباس چیست؟ در این مقاله دلایل بو گرفتن لباس‌ها را بررسی می‌کنیم و چند راهکار به شما ارائه می‌دهیم.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۳۲
نویسنده فریده تهرانی - خبرنگار چاردیواری
 
پرکردن بیش از حد لباسشویی
اول از همه یکی از بزرگترین اشتباهات استفاده بیش از حد از ظرفیت لباس در ماشین لباسشویی و پر کردن آن است. وقتی لباس‌ها در محفظه‌ لباسشویی فشرده می‌شوند، نمی‌توانند به خوبی تکان بخورند و همین فرآیند تمیز کردن لباس‌ها را دچار مشکل می‌کند. علاوه بر این مواد شوینده قادر به پخش شدن در بین لباس‌ها‌ نخواهد بود. درنهایت لباس‌های شما چون به درستی شسته نمی‌شو‌د به احتمال زیاد لکه و بو می‌کرد، زیرا یکی ازدلایل بو گرفتن لباس‌ها پرکردن بیش ازحد لباسشویی است. پرکردن بیش ازحد لباسشویی علاوه بر بوگرفتن لباس‌ها، باعث می‌شود لباس‌ها به طور کامل خشک نشوند، زیرا وزن لباسشویی زیاد است. برای جلوگیری از خراب نشدن لباسشویی و تمیزتر شدن لباس‌ها بیش از ظرفیت لباسشویی آن را پر نکنید.

چرخه‌ کوتاه شستن لباس
وقتی عجله دارید یا می‌خواهید در هزینه انرژی صرفه‌جویی کنید، معمولا از گزینه‌ شست‌وشوی سریع استفاده می‌کنید. این گزینه لباس‌های شما را در کمترین زمان ممکن می‌شوید و برخی از چرخه‌های آن ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. با این گزینه لباس‌های شما در مدت زمان کمتری شسته می‌شوند و زمان آبکشی کوتاه‌تر است در نتیجه لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند. بنابراین با این گزینه احتمال بو گرفتن لباس‌ها وجود دارد.

مقدار نامناسب مواد شوینده
هر چه مقدار مواد شوینده بیشتر باشد، لباس‌ها تمیزتر نمی‌شوند. با اضافه کردن مقدار زیادی ماده‌ شوینده به ماشین لباسشویی در واقع عملکرد تمیز کردن آن را مختل می‌کنید. با این کار کف اضافی تشکیل می‌شود و مانع از هم زدن لباس‌ها می‌شود. در واقع این مالش و چرخیدن لباس‌هاست که به تمیز شدن لباس‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ماشین لباسشویی شما ممکن است مواد شوینده اضافی را حل نکند.

تمیز نکردن ماشین لباسشویی
ماشین لباسشویی شما هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن دارد. صابون و آب باقیمانده در دستگاه با هر بار استفاده ته‌نشین  و باعث تجمع کف صابون، کپک و رسوب آهک می‌شود. با گذشت زمان این رسوبات منجر به بوی بد ماشین لباسشویی وسبب انتقال بوی بد به لباس‌ها می‌شود. بنابراین اگر متوجه بوی بد لباس‌ها شده‌اید، ماشین لباسشویی را حتما چک کنید که در آن باید فیلتر، کشوی مواد شوینده و واشر لاستیکی را تمیز کنید. بهتر است در کشویی مواد شوینده را باز بگذارید تا بوی بد لباسشویی خارج شود. 

درست خشک نشدن لباس‌ها
گاهی لباس‌های شما هنگام تخلیه از ماشین لباسشویی بو نمی‌دهد و بوی بد بعد از خشک شدن است، احتمالا مشکل در خشک کردن لباس‌هاست. اگر لباس‌ها به اندازه‌ کافی سریع خشک نشوند، کپک ایجاد می‌شود و همین کپک دلیل بو گرفتن لباس‌هاست. اگر لباس‌ها را در داخل خانه آویزان کنید و لباس‌ها به اندازه کافی از هم فاصله نداشته باشند بو می‌گیرند. همچنین اگر محیط مرطوب باشد. مطمئن شوید قفسه‌ خشک کن لباس را بیش از حد پر نمی‌کنید و به هر لباس فضای کافی برای خشک شدن می‌دهید. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها