همسفر مکمل جذابیت سفر

هر سفری برای خودش یک دنیای تازه است. دنیایی از تجربه‌های تازه، دیدن مکان‌های جدید و یاد گرفتن نکات آموزنده بسیاری که گاهی می‌تواند زندگی ما را متحول کند.به همین خاطر هم سفر رفتن یکی از موضوعاتی است که هم مورد سفارش دین است و هم روان‌شناسان و مشاوران به آن توصیه می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۴۸
نویسنده زهرا چیذری - سردبیر چاردیواری
 
چراکه سفر می‌تواند در بهبود حالات روحی و حتی جسمی ما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. با تمام اینها اگر بخواهیم سفر خوبی داشته باشیم و به ما خوش بگذرد، باید برخی از نکات را رعایت کنیم. نکاتی که گاهی می‌تواند حیاتی باشد. 
یکی از مهم‌ترین نکات درسفر، انتخاب همسفر خوب است. همسفر خوب یعنی کسی که بیشترین سازگاری را با ما داشته باشد و به نوعی شخصیت مکمل ما به حساب بیاید. بدیهی است طی مسیری دوریانزدیک واقامت درشهر ودیاری دیگر در کنار جذابیت‌هایش، سختی‌هایی هم دارد و گاه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. اینجاست که همراهی یک همسفر خوب و سازگار در تحمل سختی‌ها و ناملایماتی که ممکن است در سفر پیش بیاید، می‌تواند به ما کمک کند.به همین خاطر است که می‌گویند قبل از این‌که بخواهی خانه‌ای بخری درباره این‌که چه کسانی همسایه‌ات هستند، تحقیق کن و قبل از این‌که بخواهی به سفر بروی، درباره همسفرت اطلاع داشته باش. چراکه به همان اندازه که سفر به همراه یک همسفر خوب و سازگار می‌تواند موجب شود تا به ما خوش بگذرد و بتوانیم خاطرات خوب و ماندگاری را خلق کنیم، یک همسفر بد و به بیان دقیق‌تر سفر رفتن با افرادی که اخلاق‌شان با ما سازگار نیست هم می‌تواند موجب شود تا نتوانیم از سفرمان لذت ببریم و خاطرات خوشی را در ذهن‌مان ثبت کنیم.همراهی وهمدلی همسفران در طول مسیر، ‌در مدت اقامت و حتی در زمان خوابیدن یا بیدار بودن وغذایی که قرار است درطول مسیربخوریم،موضوع مهمی است.چراکه به هرحال افرادباهمدیگر اختلاف‌سلیقه‌هایی دارندومحدودیت‌های سفر اجازه نمی‌دهد بتوانیم همه سلیقه‌ها را پوشش دهیم. پس مهم است تا در سفر هم خودمان تلاش کنیم با دیگران بیشتر انطباق را داشته باشیم، تنش‌ها و ساز مخالف زدن‌ها را به حداقل برسانیم و نیز همسفر مناسبی انتخاب کنیم‌؛‌ افرادی که بیشترین همخوانی اخلاقی را با ما دارند و می‌توانند در طول سفر همراه و همدل باشند.

newsQrCode
برچسب ها: همسفر جذابیت مکمل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها