جیب نمایندگان ایران پُر پول می‌شود؟

پروژه «سوپر لیگ» از اروپا به آسیا رسید

بازی نکرده؛ سه امتیاز دشت کردیم!

 تراکتور در دومین هفته لیگ قهرمانان آسیا، به زمین نرفته سه امتیاز دشت کرد. سپاهان اما بعد از چند روز توفانی، امشب در اصفهان میزبان استقلال تاجیکستان خواهد بود. تراکتور شش امتیازی شده، اما زردهای اصفهان برای آن‌که شانس صعود خود را افزایش دهد، با وجود شکست عجیب در هفته اول مقابل الوحدات اردن، باید در زمین خود حریف تاجیکستانی را شکست دهد.
کد خبر: ۱۴۷۵۱۳۷
 
بهانه‌گیری مورایس؟!
در اصفهان اما اوضاع متفاوت‌تر است. سپاهان و مورایس بعد از شکست برابر تراکتور ۱۰ نفره، خیلی زود درگیر حواشی فصل جدید شدند. هواداران این تیم شاکی از نتیجه به‌دست آمده، به صفحه رسمی باشگاه یورش بردند و خواهان برکناری ژوزه مورایس شدند. البته طرفداران حاضر در همان ورزشگاه بعد از پایان بازی از خجالت این مربی درآمدند. یک روز بعد هم شایعه شد سپاهان با مورایس به مشکل خورده و قصد برکناری‌اش را دارد، ولی این باشگاه سریعا در بیانیه‌ای کوتاه ضمن رد شایعات، اعلام کرد با قدرت، کارشان را پیش می‌برند. مورایس خوب می‌داند اگر سپاهان امشب در اصفهان از پس استقلال تاجیکستان برنیاید فقط اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند. این باشگاه بدون شک گران‌ترین تیم تاریخ خود را بسته و طبیعی است هواداران توقعات زیادی داشته باشند. دست مورایس به‌قدری باز است که بازیکنانی چون شکاری و دابو را روی نیمکت می‌گذارد. در حالی که همه توقع برد دارند، مورایس دیروز کمی ناامیدانه حرف زد که شاید به نوعی بهانه‌گیری حساب شود: «ما سه امتیاز را می‌خواهیم اما تنها مشکل این است که اطلاعاتی از تیم استقلال تاجیکستان در اختیار نداریم، فقط می‌دانیم آنها بازیکنان باکیفیتی از جمله چند بازیکن خارجی خوب را در اختیار دارند. پس بازی سختی خواهیم داشت، اما همه تلاش‌مان را برای پیروزی انجام می‌دهیم. افت ما دلیل خاصی ندارد، فوتبال برد و باخت و مساوی دارد و هر روز در حال پیشرفت هستیم و بازیکنان جدید هم به هماهنگی بیشتری با تیم رسیده‌اند.» در عصری که با یک کلیک می‌توان کلی اطلاعات به‌دست آورد برای همه عجیب است که چرا مورایس چنین حرفی زده، در حالی که به‌ سادگی می‌تواند فیلم بازی‌های این تیم در لیگ تاجیکستان و هفته اول لیگ قهرمانان را به دست آورد. سرمربی حریف هم به مورایس نشان داد که گرفتن اطلاعات یا دیدن بازی‌ها کار سختی نیست. علیشیر توختائو گفت: «درباره سپاهان اطلاع خوبی داریم و فکر می‌کنم جای سپاهان لیگ الیت است اما با اطمینان کامل می‌گویم از اینجا سرفراز برخواهیم گشت و برای یک بازی خوب آمده‌ایم.» الکسی لارین، بازیکن این تیم هم توضیح داد: «آماده هستیم و رقیب را به‌خوبی می‌شناسیم. با این تیم بازی داشته‌ام. تیم خوب و پرقدرتی است و اطمینان داریم با امتیاز بازمی‌گردیم. نقشه‌هایی داریم که امیدوارم بتوانیم پیاده کنیم.»

حریف تراکتور نیامد!
یکی از اتفاقات عجیب‌ و‌غریب در هفته دوم لیگ قهرمانان، تصمیم جنجالی باشگاه موهون باگان هند بود.درحالی که ایران در امنیت کامل به‌سر می‌برد، این باشگاه به بهانه آن‌که ممکن است جنگ شروع شود، از سفر به تبریز امتناع کرد. روز گذشته ناظر داوری و داوران این مسابقه وارد تبریز شدند. طبق برنامه قرار بود یکشنبه‌شب گذشته کاروان موهون از طریق فرودگاه شهید مدنی وارد تبریز شود، اما آنها با لغو این سفر، در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند: اعلام عزای عمومی پنج روزه در ایران به‌دلیل شهادت سیدحسن نصرا...، نشان از احتمال جنگ دارد؛ بنابراین مسابقه باید با یک روز تاخیر و در زمینی بی‌طرف برگزار شود. تیم موهون هند در حالی از سفر به تبریز منصرف شده که کاروان تیم استقلال تاجیکستان بی‌بهانه‌ به اصفهان سفر کرده تا به مصاف سپاهان برود. همچنین از آنجا که هیچ رویداد ورزشی در ایران به تعویق نیفتاده؛ پس مشکلی هم بابت میزبانی وجود ندارد. البته دیروز گمانه‌زنی این بود که شاید موهون تا شب وارد تبریز شود، ولی پیش از ظهر، این باشگاه با انتشار یک پوستر و این متن که «آماده بازی بعدی در لیگ(هند) هستیم» نشان داد قطعی سفر خود را به ایران لغو کرده است. امروز به احتمال زیاد بازی ۳ بر صفر به نفع تراکتور اعلام می‌شود تا سه امتیازی شود و با قدرت به کارش ادامه دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها