حملات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به مراکز اقتصادی لبنان

جنون صهیونیست‌ها از قدرت حزب‌ا...

صهیونیست‌ها که درچند هفته گذشته ازهیچ جنایتی برای شکست حزب‌ا...لبنان چشم‌پوشی نکرده‌اند همچنان درمقابل این سد مستحکم متوقف شده‌اند و حملات جبهه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، همچنان با قدرت ادامه دارد.
صهیونیست‌ها که درچند هفته گذشته ازهیچ جنایتی برای شکست حزب‌ا...لبنان چشم‌پوشی نکرده‌اند همچنان درمقابل این سد مستحکم متوقف شده‌اند و حملات جبهه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، همچنان با قدرت ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۷۸۳۱۶
 
درچنین شرایطی رژیم‌صهیونیستی همچون غریقی که برای نجات خود به هرخاشاکی دست می‌‌اندازد یکشنبه‌شب اقدام به بمباران مراکز اقتصادی لبنان‌کرد.  به گزارش شبکه خبری المنار، مؤسسه «القرض الحسن» (قرض‌الحسنه وابسته به حزب‌ا...) هم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که صهیونیست‌ها دیگر بانک اهدافی ندارند و همین مسأله باعث شده شعبه‌های مؤسسه ما را هدف قرار دهند. پس از حمله جنون‌آمیز رژیم‌صهیونی به شعب مختلف این مؤسسه مالی در بیروت، بعلبک، رایاک، صور، شهابیه، هرمل و...، این مؤسسه خطاب به مردم لبنان تأکید کرد که از همان آغاز جنگ تدابیری را برای حفاظت از سپرده‌های لبنانی‌ها انجام داده و حمله اسرائیل، نشان‌دهنده ورشکستگی این رژیم اشغالگر در برابر توانایی‌های رزمی حزب‌ا... است. 
خبرگزاری لبنان شامگاه یکشنبه گزارش داد که رژیم‌صهیونیستی۱۳بار به مناطق مختلف جنوب بیروت حمله کرده که یکی از این حملات در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت انجام شده است. منابع خبری می‌گویند که رژیم‌صهیونیستی ساختمان‌ها و دفاتر پنج مؤسسه مالی را که به‌زعم صهیونیست‌ها وابسته به حزب ا...هستند در جنوب بیروت،بعلبک، رایاک، صور، شهابیه و هرمل هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است. 
   
تلاش برای ایجاد فاصله میان مردم لبنان و مقاومت
حملات رژیم‌صهیونیستی به زیرساخت‌های اقتصادی لبنان درشرایطی صورت می‌گیرد که حزب‌ا...لبنان درروزهای اخیر مرحله‌ای جدید از حملات خود به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است. مقاومت لبنان که پیش از این همواره مراکز نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات خود قرار می‌داد، پس از جنایات اخیر اسرائیل در ترور رهبران مقاومت لبنان و بمباران گسترده ضاحیه، اعلام کرد مناطق جدیدی رادرسرزمین‌های اشغالی به بانک اهداف خود افزوده ومقابله با صهیونیست‌ها وارد مرحله جدیدی شده است. با توجه به حملات حزب‌ا...لبنان به حیفا، ازمرحله جدید به‌عنوان معادله «حیفا در برابر ضاحیه» یادشده و صهیونیست‌ها را به‌شدت تحت فشار قرار داده است. همین مساله باعث شده که تل‌آویو اکنون برای ضربه‌زدن به پشتوانه مردمی حزب‌ا... تلاش می‌کند تا شاید از این طریق بتواند جایگاه این جنبش را در لبنان تضعیف کند.
سخنان سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی پیش از حملات جنون‌آمیز یکشنبه‌شب در همین چهارچوب قابل‌تحلیل است، جایی که گفته بود‌: «مؤسسه القرض الحسن با ۳۱ شعبه در سراسر لبنان، از جمله ۱۴شعبه در بیروت، از جمله اهداف خواهد بود.»  سخنگوی ارتش اشغالگر سپس ادعا کرد که «صدها شعبه القرض الحسن در سراسر لبنان وجود دارد که بسیاری از آنها در داخل ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مسکونی است.» اسرائیل مدعی است که این مؤسسه مالی مسئولیت تسهیل مراودات مالی حزب‌ا...  برای تهیه و ذخیره‌سازی اسلحه و پرداخت دستمزد به اعضا را به‌عهده دارد.پس ازاین حملات خشونت‌بار به مناطق مختلف لبنان به‌ویژه ضاحیه جنوبی بیروت، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی دیروز با انتشار تصویری از ضاحیه جنوبی و تأکید بر ادامه حملات علیه «گروه نیابتی ایران در لبنان» نوشت: «بیروت در شعله‌های آتش. در حمله گسترده شب گذشته اسرائیل، زیرساخت‌های مالی حزب‌‌ا...در بیروت و سراسر لبنان هدف قرار گرفت.» 
   
حمایت اقتصادی از مردم لبنان
برخلاف رجزخوانی‌ مقامات اسرائیلی، کارشناسان اقتصادی می‌گویند که این نهاد مالی بیشتر از این‌که حامی مالی حزب‌ا... باشد و زیرساخت آن محسوب شود، حامی مردم لبنان به‌ویژه جامعه شیعیان دراین کشور است و حزب‌ا...لبنان از آن حمایت می‌کند.  روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نیز به نقل ازیک مقام اسرائیلی گزارش داد که هدف اصلی اسرائیل ازحمله به تأسیسات مالی لبنان، کاهش اعتماد بین مردم و حزب‌ا...لبنان است.این روزنامه ادامه داد،اسرائیل به شعب یک بانک موسوم به بانک قرض‌الحسنه حمله کرده که ازدهه۱۹۸۰تحت تحریم آمریکا قرار دارد وخدمات پرداخت وام، قرض و برداشت وجه(ATM) ‌برای مردم در بیروت به‌ویژه جامعه شیعیان این منطقه ارائه می‌کند.منابع لبنانی هم اعلام کرده‌اند، مؤسسه مالی واعتباری قرض الحسن درحوزه بانکداری اسلامی،اعطای وام‌های حمایتی وقرض‌الحسنه به اقشار ضعیف طبق مجوزرسمی وزارت کشور لبنان فعالیت دارد. در این میان اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به خانواده‌های لبنانی آسیب‌دیده از بحران برق از مهم‌ترین خدمات این مؤسسه مالی بوده است.این نهاد مالی پیشتر نیز اعلام کرده بود که منابع مالی آن از حساب‌های مشارکت خیرین و کمک‌های مالی و سپرده‌گذاری وجوه تأمین می‌شود و به همه لبنانی‌هاو بدون تبعیض براساس مذهب، فرقه یا وابستگی سیاسی وام می‌دهد. 

تجربه مقاومت در پشت‌سر گذاشتن فشارهای اقتصادی
صهیونیست‌ها در‌حالی با رؤیای تضعیف حزب‌ا...اقدام به بمباران مراکز مالی مورد حمایت این جنبش کردند که مقاومت لبنان در دهه‌های گذشته همواره تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار داشته اما حزب‌ا... ‌توانسته تمام این فشارها را پشت‌سر بگذارد و خود را بازیابی کند.در همین زمینه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال‌های گذشته هر چند وقت یک‌بار در تداوم سیاست فشار حداکثری خود علیه گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌های تجاری مرتبط با حزب‌ا... لبنان اعمال کرده است.در تابستان اخیر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی علیه یک شبکه لبنانی دخیل در انتقال نفت و گاز مایع اعمال کرده است.مؤسسه قرض ‌الحسن نیز که یکشنبه هدف حملات جنگنده‌های صهیونیستی بود از دهه ۱۹۸۰تحت تحریم آمریکاست ودرسال۲۰۲۰ودراوج بحران اقتصادی در لبنان،توسط ارتش اسرائیل هک شد. دولت آمریکا درسال۲۰۲۱، تحریم‌های جدیدی علیه این مؤسسه اعمال کرد.اما قطعاحملات اخیرنیزهمچون تلاش‌های گذشته رژیم‌صهیونیستی و متحدانش هیچ تأثیری بر توان حزب‌ا...نخواهدگذاشت واین جنبش به مقاومت دربرابرصهیونیست‌ها و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها