»راسل کرو» با رابین‌هود به شبکه نمایش می‌آید

کد خبر: ۶۲۰۵۹۹
»راسل کرو» با رابین‌هود به شبکه نمایش می‌آید

تعدادی از فیلم‌های سینمایی راسل کرو، بازیگر مطرح جهان در هفته جاری از شبکه نمایش پخش می‌شود. این شبکه هرهفته به مرور پرونده کارگردانان و بازیگران مطرح سینمای جهان و ایران می‌پردازد.

راسل کرو بازیگر مطرح و شناخته‌شده سینمای جهان، در سال 1974 در نیوزیلند به دنیا آمد. زندگی او به دلیل حرفه والدینش که هر دو در سینما فعالیت می‌کردند، بیشتر در میان صحنه‌های فیلمبرداری شکل گرفت. آنها بیشتر او را با خود به سر کار می‌بردند و این‌گونه بود که علاقه به بازیگری در وی شکل گرفت. اولین حضور حرفه‌ای کرو در اپیزودی از سریال تلویزیونی نیروی جاسوس در شش سالگی انجام شد. وی در شانزده سالگی با حضور در سریال تقاطع، جایزه ویژه‌ای از موسسه فیلم استرالیا دریافت کرد. کرو سرانجام سال 1997 با درخشش در نقش یک پلیس در فیلم سینمایی محرمانه لس‌آنجلس به شهرت جهانی دست یافت و به دنبال آن با تحسین‌های فراوان منتقدان، جایگاهش را در هالیوود تثبیت کرد.

اما سال 2000 نقطه عطفی در کارنامه راسل کرو محسوب می‌شود، سالی که او با بازی در فیلم گلادیاتور به چهره‌ای جهانی تبدیل و بشدت محبوب شد. کرو، تنها بازیگری است که پنج فیلم او در هفت سال متوالی نامزد جایزه بهترین فیلم سال شده که سه سال آن متوالی بوده است. در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «خودی» اولین نامزدی اسکار خود را تجربه کرد. در سال ۲۰۰۰ با گلادیاتور برنده جایزه اسکار شد و در سال ۲۰۰۱ با نقش آفرینی در فیلم یک ذهن زیبا برای سومین سال متوالی نامزد جایزه اسکار شد و نام خود را در کنار بازیگران بزرگی همچون مارلون براندو و آل‌پاچینو که سه سال متوالی نامزد اسکار شده بودند، دید.

شبکه نمایش امشب فیلم سینمایی وضعیت بازی محصول مشترک سال 2009 آمریکا و انگلستان را پخش می‌کند. فیلم قطار سه و ده دقیقه به یوما محصول 2007 آمریکا نیز روز یکشنبه از این شبکه پخش می‌شود. فیلم یک ذهن زیبا ساخته ران هاوارد در روز دوشنبه و استاد و فرمانده نیز سه‌شنبه تقدیم علاقه‌مندان سینما می‌شود. فیلم‌های مسابقه بزرگ و افشاگر به کارگردانی مایکل مان و رابین‌هود ساخته ریدلی اسکات هم ساعت 21 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از این شبکه به نمایش در می‌آید.

شبکه نمایش در این هفته سری فیلم‌های جنگ ستارگان از آثار مطرح سینمای جهان را تقدیم علاقه‌مندان می‌کند. این فیلم‌ها ساعت 19 از این شبکه نمایش داده می‌شود.فیلم‌های تلویزیونی شیخ شریف به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور و مردان زمین ساخته مهدی صباغ‌زاده هم به ترتیب در روزهای شنبه و چهارشنبه در ساعت 15 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی بی‌پناه ساخته علیرضا داوود‌نژاد هم امروز ساعت 17 از این شبکه پخش می‌شود. در این فیلم فریماه فرجامی، عبدالرضا اکبری، مصطفی تاری، رضا داوودنژاد و پری امیرحمزه ایفای نقش کرده‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها