با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم

سهم پرداختی مردم در خدمات بستری به 8 درصد رسید

وزیر بهداشت خبر داد :

زایمان طبیعی رایگان از نیمه اردیبهشت

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی گفت: هفته آینده خدماتی را که این وزارتخانه علاوه بر وظایف معمول خودش براساس دستور رئیس جمهور و مصوبه مجلس، به مردم ارائه می‌کند، اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۶۶۵۸۶۰
زایمان طبیعی رایگان از نیمه اردیبهشت

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی امروز در حاشیه همایش ملی اعطای نشان سلامت و امنیت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از این موضوعات رایگان شدن زایمان طبیعی برای تشویق بانوان باردار به زایمان طبیعی به جای سزارین است که از نیمه اردیبهشت در بیمارستانهای دولتی اجرایی می‌شود.

وی همچنین گفت: نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذا یکشنبه آینده برگزار می‌شود و امیدوارم خبرهای خوبی از توجه دولت به موضوع سلامتی مردم و همچنین ایجاد امنیت بیشتر برای غذای مردم اعلام شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره مصرف بالای نمک و چربی در کشور افزود: علاقمند هستیم با همکاری شما خبرنگاران و رسانه‌ها در جهت توانمند ساختن مردم و همچنین افزایش آگاهی عمومی درباره کاهش مصرف نمک، چربی و شکر حرکت کنیم و البته این موضوع از برنامه‌های وزارت بهداشت است که امیدواریم مصرف مواد یاد شده در دوره هشت ساله به حد مطلوب برسد.

وی گفت: همچنین وزارتخانه‌های صنایع و جهاد کشاورزی نیز به بهداشت در جهت افزایش نظارت‌ها در بازار مواد غذایی تلاش خواهند کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر،سازمان‌های نظارتی در این باره یا وجود ندارد یا بسیار ضعیف هستند و ساز و کارهای آ‌نها مربوط به چند دهه قبل است.

هاشمی افزود: هم اکنون مواد غذایی بسیاری بویژه در دسترس کودکان است که از استاندارد کافی برخوردار نیست و برای تولید آنها از نمک و شکر زیاد و یا روغن نا مناسب استفاده شده است.

وی گفت: باید در وظایف مان تجدید نظر شود و ساز و کارهایی نیز برای آنها تهیه و به صورت مستمر به وظایف عمل شود.

هاشمی در ادامه گفت: عملکرد هشت ماهه نشان می‌دهد رئیس جمهور و همکاران بنده در دولت به موضوع سلامتی مردم توجه دارند و امیدواریم در موضوع غذا نیز همت مضاعفی صورت گیرد.

هاشمی با بیان این‌که تولید کنندگان مواد غذایی برای تبلیغات ملزم به گرفتن مجوز از وزارت بهداشت نیستند افزود: برخی از آنها اگر دلشان خواست از سازمان نظام پزشکی مجوز می‌گیرند.

وزیر بهداشت افزود: روابط عمومی این وزارتخانه آمادگی دارد تا اگر افرادی بخواهند در خصوص پیشگیری از گمراه کردن مردم و همچنین جلوگیری از تبلیغاتی که منجر به گمراهی مردم در مورد غذا، ‌مواد آرایشی، تجهیزات پزشکی و روش‌های درمانی، کمک کند، با آنها همکاری کند.

وی افزود: معتقدم باید نظارت عمومی و مستمری ایجاد کنیم و این موضوع صرفا کار دولت نیست بلکه دستگاه قضایی نیز باید همراهی کند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در باره اعلام تعرفه‌های درمانی نیز گفت:‌ تلاش داریم در این باره به مبنای پایداری با بخش خصوصی برسیم و هر گاه بخش خصوصی و دولت به اتفاق نظری در این باره برسند، تعرفه‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی به توافقاتی با سازمان نظام پزشکی در باره تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: تعرفه‌ای که دولت اعلام می‌کند همراه با پیوست نظارتی از طرف صنف و همچنین معاونت درمانی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها